Пазарът на нови автомобили в Европа расте след отпадането на повечето карантинни мерки, но далеч не с темповете, на които се надяваше индустрията. Данните на браншовата организация АСЕА показват едва 4.31 милиона регистрации за първите пет месеца на годината - повече спрямо катастрофалната 2020 година, но далеч под 6.7-те милиона през 2019.
По същия начин стоят нещата и на българския пазар - 9 973 регистрации за периода януари-май, в сравнение с 15 068 за аналогичния период на 2019 година.
Иначе Volkswagen остава най-популярната марка на европейския пазар, а Peugeot увеличава аванса си на втората позиция пред Renault. Любопитно разместване е донесъл месец май в премиум сегмента, както можете да видите от галерията долу.
Най-продаваните марки в ЕС до май 2021 (ГАЛЕРИЯ):
Японците най-сетне прекратиха дългите месеци на постоянен спад с 30% ръст през май, и около 8% от началото на годината. Но сегашните им около 80 000 продажби са отчайващо малко на фона на 231 000 автомобила, пласирани за същия период на 2018. Пазарният дял е 1.9%.