IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

20-те най-продавани луксозни автомобила в Европа

Високият сегмент чупи рекорди, Ferrari продаде почти 1200 бройки от F8

Ако се чудите какво се случи с трилионите долари, раздадени от правителствата уж за компенсиране на ефектите от принудителните карантинни мерки, достатъчно е да погледнете процъфтяващия пазар за свръхлуксозни автомобили. Неотдавна Bloomberg пресметна, че Ковид-кризата е увеличила състоянията на най-богатите хора на планетата средно с една трета, и резултатите на компании като Ferrari и Porsche убедително го доказват.
 

  
Rolls-Royce Boat Tail, Торстен Мюлер-Отвош
В момента има много пари, готови за харчене, казва изпълнителният директор на Rolls-Royce Торстен Мюлер-Отвош. В потвърждение на това компанията възстанови поделението си за поръчкови каросерии и показа първия му продукт - Boat Tail, който вероятно ще струва около 20 милиона евро
  
   
Свръхлуксозните марки не пострадаха особено и през 2020, но тази година отчитат незапомнен бум. Основен двигател на това е Китай, но и Европа не остава много по-назад - Ferrari например отчита 2292 продажби на Стария континент за първите четири месеца, в сравнение с 1285 за същия период на миналата година. От италианската компания признаха наскоро, че имат рекорден брой предварителни поръчки.

"Има много пари, готови за харчене", коментира Торстен Мюлер-Отвош, главен изпълнителен директор на Rolls-Royce. "Впечатлен съм от броя на клиентите ни, които ни казаха, че Ковид им е напомнил колко е кратък животът и как трябва да му се наслаждават пълноценно".

В галерията по-долу сме подбрали 20-те най-продавани модела в луксозния сегмент в Европа по данни на JATO Dynamics. Понеже не съществува ясно определение кои коли са луксозни, и кои - просто премиум, ние решихме да смятаме към първата категория всички модели, чието най-базово ниво надхвърля границата от 100 000 евро, или 200 000 лева. Но и тази система вероятно скоро трябва да бъде коригирана, както ще видите.
  
    
Най-продаваните луксозни модели в Европа до април 2021 (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Друже, купи си тълковен речник. "Луксозен" не означава мек, комфортен, лъскав или какъвто там смисъл влагаш ти в думата. Луксозна стока идва от латинското luxuria - излишък, изобилие - и се отнася за всяка стока, за която търсенето се увеличава непропорционално над нарастването на дохода. Определящо дали една стока е луксозна е преди всичко цената. Ферари F40, в което няма дори тапицерия на вратите, е типична луксозна кола.
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Със сигурност ранните Ферарита не са луксозни, но са спортни. Същото важи за Лотус и много други подобни.
  • #6
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 6 месеца )
    Драги спрелчо, има три сегмента на пазара: масов, премиум и луксозен. Дали е Ferrari или Dartz, дали са спортни, или са с осем колела и бронирани, няма значение - все е луксозен сегмент. Питай чичо гугъл, преди да се изхождаш
  • #5
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Мислител ( преди 6 месеца )
    Пари не се изкарват пари се крадът
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 4 ( преди 6 месеца )
    А ти, извинявай, правиш ли разлика между главата си и задника си? Или то всъщност няма...
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ferrari SF90 е феноменален автомобил за парите си.
  • #1
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ти да видиш. Вместо да си вземат някой дженезис с копиран дизайн или безвкусен ,ама много здрав спортен лексус с мотор от миналия век, тея балъци взеле, че фаши пари за ролс, бентли, порше ферари.А можеха да си купят завода на дачия за тези пари и винаги да си им мирише на евтина пластмаса. Quo vadis.