В последните четири десетилетия автомобилите постепенно се напълниха с всевъзможни датчици - в което, разбира се, няма нищо лошо. С колкото повече информация разполагат електронните блокове за управление, толкова по-прецизни са в работата си. Има само един малък проблем: всички тези датчици са склонни да лъжат, както отбелязват експертите на ZR. Някои го правят нарочно, по замисъл на конструкторите; други - от недомислие или пък заради напредването на възрастта им. Понякога грешните им показания не носят особена вреда. Но има и немалко случаи, в които те застрашават надеждността на автомобила.
13 датчика, които най-често лъжат (ГАЛЕРИЯ):
По сервизите му викат "Датчик на Хол", което не е грешно, но не е и съвсем коректно. Всъщност "датчик на Хол" се нарича всеки преобразувател, който променя изходното си напрежение под влияние на промяна в интензитета на магнитно поле (ефект, наречен в чест на американския физик Едуин Хол).
Датчикът за положението на разпределителния вал използва точно този ефект, и е ключов за контрола на газоразпределението. Може да започне да лъже заради замърсяване с маслени отлагания, или заради корозирали електрически връзки.