В последните четири десетилетия автомобилите постепенно се напълниха с всевъзможни датчици - в което, разбира се, няма нищо лошо. С колкото повече информация разполагат електронните блокове за управление, толкова по-прецизни са в работата си. Има само един малък проблем: всички тези датчици са склонни да лъжат, както отбелязват експертите на ZR. Някои го правят нарочно, по замисъл на конструкторите; други - от недомислие или пък заради напредването на възрастта им. Понякога грешните им показания не носят особена вреда. Но има и немалко случаи, в които те застрашават надеждността на автомобила.
13 датчика, които най-често лъжат (ГАЛЕРИЯ):
Неговата задача е да следи положението и скоростта на коляновия вал - ключови параметри за изчисленията на управлението на двигателя. Много автомобили дори няма да запалят, ако този датчик не подава коректна информация.
При различните модели той се монтира на различни места. Но с течение на времето показанията му се влошават, възможни са прекъсвания, които се отразява и на работата на двигателя.