В последните четири десетилетия автомобилите постепенно се напълниха с всевъзможни датчици - в което, разбира се, няма нищо лошо. С колкото повече информация разполагат електронните блокове за управление, толкова по-прецизни са в работата си. Има само един малък проблем: всички тези датчици са склонни да лъжат, както отбелязват експертите на ZR. Някои го правят нарочно, по замисъл на конструкторите; други - от недомислие или пък заради напредването на възрастта им. Понякога грешните им показания не носят особена вреда. Но има и немалко случаи, в които те застрашават надеждността на автомобила.
13 датчика, които най-често лъжат (ГАЛЕРИЯ):
Става дума, естествено, за скоростомера. И той е от онези, които лъжат по замисъл на конструкторите. Работата е там, че като всеки прибор и скоростомерът дава отклонения от реалните стойности. Ако се окаже, че автомобилът се движи с по-висока скорост от тази, която показва на таблото, юридическата отговорност е върху производителя. Затова всички компании проектират скоростомерите си така, че да показват малко над реалната стойност.
Обикновено показанието е с няколко километра в час по-високо.
Но "лъжлива" е само информацията, която се подава към стрелката на скоростомера. Към електронния блок за управление на двигателя се подава истинската скорост.
Естествено, важно е да отбележим, че когато собственикът смени размера на гумите, това веднага се отразява и на точността на скоростомера.