fallback

Как новият автомобил бърка в джоба повече от стария

Само преди 5 години производителите залагаха на различна стратегия

Мнозина са уверени, че по-добрият вариант е да се купи нов автомобил вместо втора употреба. При употребяваните коли проблемите са повече и съответно се налагат и по-чести ремонт. Експерти обаче предупреждават, че това не е точно така, както изглежда.

Като начало е добре да се обърне внимание на външността на автомобила. Новите коли имат смел дизайн с голям брой остри ръбове и интересно оформени орнаменти по каросерията. Погледнете новите Hyundai Tucson и Kia Sportage, например, и ги сравнете с кола на няколко години, за да видите разликата.

Факт е, че само до преди 5 години дизайнерите имаха съвсем различни приоритети. Затова и се получава, че изкуството изисква жертви. В случай на катастрофа, например, изправянето на вратата със сложни орнаменти по нея е много трудно, дори невъзможно. Затова и се налага тя да бъде заменена, а това струва по-скъпо. Докато при по-старите коли ремонтът на тези детайли е по-прост и по-евтин, което не е малко.

От каросерията преминаваме към оптиката, която с всяка изминала година става все по-сложна. Производителите слагат „умни“ фарове, завиващи светлини и масово използват светодиоди. При инцидент тези фарове няма как да бъдат възстановени, а и производителят не оставя възможност за техния ремонт. Целият блок просто се сменя, а това е скъпо.

Ето и пример – ако автомобилът е оборудван с матрични фарове, целият блок може да струва огромна сума, а да не говорим, че допълнително се заплаща неговото поставяне, както и настройката на светлините. При по-старите коли всичко е лесно – стъклото и крушките могат да бъдат сменени дори без да се налага посещение на сервиз.

Друг важен разход може да се окажат различните електронни системи, които няма как да бъдат ремонтирани в „домашни“ условия. Налага се посещение в сервиз, където е налице необходимото оборудване. Самата електроника също така дава често проблеми, тъй като по нейните датчици попадат влага, кал и реагенти (през зимата). Резултатът е прекъсвания, заради които се изисква специализирана намеса.

Освен това, заради икономия на място различните датчици (за температура на двигателя, кислорода и налягането на маслото) се поставят на такива места, че са подложени на сериозно нагряване. А то в крайна сметка води до проблеми като повишаване на разхода на гориво или на масло, както и до прегряване.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Тия неща звучат като изсмукани от пръстите. Какво значи имали остри ръбове и не можели да се ремонтират??? Предполагам, че и извитите овали не са лесни. Какво значи че не можем да си оправяме електрониката в домашни условия и трябва да посетим сервиз? Коя електроника можем да си оправим сами у дома? На москвича ли? За колко стари коли говорите? Съкпи били матричните фарове!! Колко скъпи? На Шкода са 2000лв. екстра! И вероятно с живот 20г. То леда изкарва 20 пъти повече от халогенната крушка.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Напълно *** статия. Значи трябва да си купувам кола с мисълта ако катастрофирам кое колко ще ми излезе! За 40 години шофиране два пъти имах кола втора ръка и все нещо трябваше да се поправя. Вече 30 години карам само нови и в сервиз влизам само за годишен преглед и текущ сервиз.
  • #1
    Срамъ и позоръ ( преди 3 години )
    Не ви ли е сфам при условие че дишаме най замърсеният въздух в Европа да насърчавате покупката на барутници ноф фнос
fallback
Последни