fallback

Как новият автомобил бърка в джоба повече от стария

Само преди 5 години производителите залагаха на различна стратегия

Мнозина са уверени, че по-добрият вариант е да се купи нов автомобил вместо втора употреба. При употребяваните коли проблемите са повече и съответно се налагат и по-чести ремонт. Експерти обаче предупреждават, че това не е точно така, както изглежда.

Като начало е добре да се обърне внимание на външността на автомобила. Новите коли имат смел дизайн с голям брой остри ръбове и интересно оформени орнаменти по каросерията. Погледнете новите Hyundai Tucson и Kia Sportage, например, и ги сравнете с кола на няколко години, за да видите разликата.

Факт е, че само до преди 5 години дизайнерите имаха съвсем различни приоритети. Затова и се получава, че изкуството изисква жертви. В случай на катастрофа, например, изправянето на вратата със сложни орнаменти по нея е много трудно, дори невъзможно. Затова и се налага тя да бъде заменена, а това струва по-скъпо. Докато при по-старите коли ремонтът на тези детайли е по-прост и по-евтин, което не е малко.

От каросерията преминаваме към оптиката, която с всяка изминала година става все по-сложна. Производителите слагат „умни“ фарове, завиващи светлини и масово използват светодиоди. При инцидент тези фарове няма как да бъдат възстановени, а и производителят не оставя възможност за техния ремонт. Целият блок просто се сменя, а това е скъпо.

Ето и пример – ако автомобилът е оборудван с матрични фарове, целият блок може да струва огромна сума, а да не говорим, че допълнително се заплаща неговото поставяне, както и настройката на светлините. При по-старите коли всичко е лесно – стъклото и крушките могат да бъдат сменени дори без да се налага посещение на сервиз.

Друг важен разход може да се окажат различните електронни системи, които няма как да бъдат ремонтирани в „домашни“ условия. Налага се посещение в сервиз, където е налице необходимото оборудване. Самата електроника също така дава често проблеми, тъй като по нейните датчици попадат влага, кал и реагенти (през зимата). Резултатът е прекъсвания, заради които се изисква специализирана намеса.

Освен това, заради икономия на място различните датчици (за температура на двигателя, кислорода и налягането на маслото) се поставят на такива места, че са подложени на сериозно нагряване. А то в крайна сметка води до проблеми като повишаване на разхода на гориво или на масло, както и до прегряване.

fallback
  • #33
    До 30 ( преди 3 години )
    Ти брат, май никога не си карал нова кола и не ти е много ясно. 1500 лева са разходите за 5 години на среден клас автомобил... а ти си карай сдуханите 15 год. премиуми на по 200 г км. за 5 - 10 х. лв. ...
  • #32
    amdin ( преди 3 години )
    По големи глупости не бях чел... Аз пък от 10 години карам нови коли и не са "премиум" и отделям само 2 часа на година за гаранционно обслужване. След това само наливам и карам и не чудя дали ще ме остави някъде на пътя...Това е 100 пъти по добре от някой барутник на 10 15 години, бил той и премиум...
  • #31
    БАТ МИТКО ( преди 3 години )
    ВСЕКИ СИ ХАРЕСВА КОЛАТА,КОЯТО ИМА,ЗА ТОВА ИМА РАЗЛИЧНИ КОЛИ И МАРКИ.МЛАДИТЕ ХОРА,ПО-СПОКОЙНО.НЕ МИСЛЕТЕ,ЧЕ САМО ВИЕ РАЗБИРАТЕ.
  • #30
    До 31 ( преди 3 години )
    Пак са омешахте с премиума дет ви бърка в очите на клошовете с евтинджоси на лизинг. Ако успееш да намериш премиум поне на 200 х. км. той обикновено е до 3г. и е повече кола от умрялата ти кия дето те щавят с по 1500 лв/г. за масло и филтри дето са общо до 200 лв.От кия не са ***, напротив и могат да смятат, ама ти?
  • #29
    не не ( преди 3 години )
    Петър, сметката ви е доста грешна. Моя автомобил е със 7 год. гаранция и за целия и период обслужването ми е 1500 лева един път годишно. на "премиум" автомобил на 200000 км тези пари няма да ти стигнат да я обслужиш както трябва само при покупка
  • #28
    бъчваря ( преди 3 години )
    Поредните глупости :) Някой сети ли се, че новият автомобил почти винаги е с автокаско и тия сравнения за ремонтите не вървят? Или пък че и така наречените стари автомобили, отдавна са с електронни таласъми:) И изобщо, каква е логиката на сравнението, ако аз съм решил да карам новия си автомобил 15-20 години?
  • #27
    анонимен ( преди 3 години )
    При сравнение на нова и стара от един и същи клас, много ясно, че новата е по-скъпа за притежание. Най-малкото струва в пъти повече от старата и затова в крайна сметка който няма пари за нова, си купува стара, какво неясно и чудно има в това. Каквито ремонти и подръжки да има старата не може да стигнат цената на новата, в която да не забравяме е калкулирана и гаранцията и печалбата на всички по веригата.
  • #26
    test ( преди 3 години )
    Ами какво да кажа... и преди пет години при инцидент, един калник или фар на Майбах е струвал повече, от този за Дачия...
  • #25
    Бъгчо ( преди 3 години )
    Петър, това е много интересно твърдение. Колко нови автомобила сте поддържали до сега? Защото моя опит е съвсем различен...
  • #24
    Петър ( преди 3 години )
    Новият автомобил задължава поне 2 пъти в годината посещение в лицензиран сервиз с цел запазване на гаранцията(цена и качество няма да коментирам)Много повреди гаранцията не ги покрива, но пак трябва да се отстранят в оторизиран сервиз! Има автомобили със 7 години гаранция! Накрая си го платил още един път.....
fallback
Последни