Колкото са по-големи, толкова по-тежко падат: тази мъдрост, родена някога в света на бокса, чудесно съответства и на автомобилните компании. Историята на най-големите им гафове, довели до изтегляния на милиони автомобили от пазара и до рекордни съдебни дела и обезщетения, е всъщност поредица от нови и нови доказателства, че спестяването на дребно винаги излиза солено на финала.
Експлодиращият Ford Pinto. Оказа се, че компанията е знаела за дефекта, но е пресметнала, че ще й е по-изгодно да изплаща обезщетения на жертвите, отколкото да го отстрани
През първите 50 години от автомобилната ера гафовете и недоглежданията на производителите минават повече или по-малко метър: клиентите нямат навика да си търсят правата. Но с масовизацията на автомобила в Америка през 30-те скандалите зачестяват, регулацията се затяга и компаниите вече носят отговорност за грешките си. Ето 15 от гафовете на производителите, вдигнали най-голям шум през годините.
15-те най-големи гафа на производителите (ГАЛЕРИЯ):
В началото на 70-те Chevrolet пусна на пазара пикап с два резервоара за гориво - по един от всяка страна. Експерти предупреждаваха, че резервоарите са твърде открити и изложени на удар, но GM не им обърна внимание. Докато не започнаха да валят съдебните искове от жертви на запалили се автомобили. Правителството призова компанията да направи сервизна акция, но тя отказа. Държавата заведе съдебно дело и получи 51 милиона долара от GM като вноска към програмите за пътна безопасност. Частните съдебни искове продължиха с десетилетия и до 2015 гигантът бе изплатил над 500 милиона долара на пострадали при пожари в пикапа.