IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо „умират“ и новите двигатели?

Какво не бива да се прави с автомобила през първите 3000 км пробег

Съвременните двигатели изкарват по-малко от тези, които са били конструирани преди 15-20 години. И причината съвсем не е в баналните икономии от страна на производителя, които водят до намаляване на ресурса на агрегатите. В наши дни може да „умре“ дори нов мотор. Какво може да доведе до такъв резултат, разкриват експерти.


повреден двигател


Една от най-разпространените причини за излизането на двигателя от строя е прегряването. При съвременните автомобили е трудно да се определи, кога точно започва този процес. Работата е там, че показателите на температура са настроени да показват „ОК“, дори когато температурата на антифриза превишава 110 градуса. В този случай шофьорът дори не предполага, че охлаждащата течност ще закипи и съответно ще падне отделянето на топлина.

Крайният резултат обикновено е задиране на буталата в цилиндрите, което често се случва при съвременните мотори. Причината е в конструкцията на самия агрегат. За намаляване на теглото инженерите все по-често се използват бутала с много по-къси поли - за намаляване на триенето, за понижаване на теглото, както и за икономия на материал. Такова бутало обаче би се накланяло повече в цилиндъра, затова конструкторите намаляват монтажното разстояние между него и стените.

Освен това по-малкото бутало предава по-малко топлина на цилиндровата стена, и съответно е по-склонно да прегрява. Неслучайно преди в алуминиевите буталата добавяха метални пластини, наричани автотермики - стоманата има по-нисък коефициент на топлинно разширение и подобни бутала по-добре запазват формата си, намалявайки надиранията.


повреден двигател


Шофьорът също може бързо да докара двигателя до основен ремонт. Това става, ако веднага след стартиране на двигателя той се развърта до високи обороти. Това се дължи на факта, че при престой на място тънкият слой масло се стича и рязкото стартиране на мотора, както и неговата експлоатация под голямо натоварване го карат да работи на „сухо“. Съответно, получават се задирания, които водят до повреда и ремонт.

А всичко това се избягва много лесно. Нужна е само промяна на маниера на шофиране и по-грижливо отношение към автомобила. Освен това не бива да се пести от масло и антифриз, чието качество също е много важно.

0 от 500
  • #1
    77 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Умират двигателите защото голяма част от днешните инженери са некадърници. Отделно и политиката на компаниите е такава че да се произвеждат стоки ширпотреба. Колите вече не се мислят да изкарват 20-30 години понеже фирмите изкарват нов модел на всеки 5 години. Ако направят наистина качествени и здрави модели ще им спаднат продажбите. Защо му е на човек да си сменя колата ако тя е добре измислена, удобна, комфортна, има хубав атрактивен дизайн и нищо по нея не се чупи и нищо не ръждясва?