IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо „умират“ и новите двигатели?

Какво не бива да се прави с автомобила през първите 3000 км пробег

Съвременните двигатели изкарват по-малко от тези, които са били конструирани преди 15-20 години. И причината съвсем не е в баналните икономии от страна на производителя, които водят до намаляване на ресурса на агрегатите. В наши дни може да „умре“ дори нов мотор. Какво може да доведе до такъв резултат, разкриват експерти.


повреден двигател


Една от най-разпространените причини за излизането на двигателя от строя е прегряването. При съвременните автомобили е трудно да се определи, кога точно започва този процес. Работата е там, че показателите на температура са настроени да показват „ОК“, дори когато температурата на антифриза превишава 110 градуса. В този случай шофьорът дори не предполага, че охлаждащата течност ще закипи и съответно ще падне отделянето на топлина.

Крайният резултат обикновено е задиране на буталата в цилиндрите, което често се случва при съвременните мотори. Причината е в конструкцията на самия агрегат. За намаляване на теглото инженерите все по-често се използват бутала с много по-къси поли - за намаляване на триенето, за понижаване на теглото, както и за икономия на материал. Такова бутало обаче би се накланяло повече в цилиндъра, затова конструкторите намаляват монтажното разстояние между него и стените.

Освен това по-малкото бутало предава по-малко топлина на цилиндровата стена, и съответно е по-склонно да прегрява. Неслучайно преди в алуминиевите буталата добавяха метални пластини, наричани автотермики - стоманата има по-нисък коефициент на топлинно разширение и подобни бутала по-добре запазват формата си, намалявайки надиранията.


повреден двигател


Шофьорът също може бързо да докара двигателя до основен ремонт. Това става, ако веднага след стартиране на двигателя той се развърта до високи обороти. Това се дължи на факта, че при престой на място тънкият слой масло се стича и рязкото стартиране на мотора, както и неговата експлоатация под голямо натоварване го карат да работи на „сухо“. Съответно, получават се задирания, които водят до повреда и ремонт.

А всичко това се избягва много лесно. Нужна е само промяна на маниера на шофиране и по-грижливо отношение към автомобила. Освен това не бива да се пести от масло и антифриз, чието качество също е много важно.

0 от 500
  • #21
    7 rate up comment 1 rate down comment
    глас от тъдява ( преди 2 години )
    Колеги , на кое казвате голям ресурс? Защото ако е за километри , в Мадрид (и не само) продават 4 годишни таксита с по 300-400 хил км и няма да го повярваш, като видиш колко добре изглеждат. А по обявите е в реда на нещата повечето фолксвагени да са с над 300 хил км.
  • #20
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Стига фейкове- масово новият внос е с над 300-350 хил км. И хората купуват и си карат с години. Я ми кажете на колко от вас жигулата/москвича е навъртял този километраж? Соц-возилата издържаха по 30-40 години защото стояха пред блока на трупчета. А сегашната ми кола на 6 години с почти 200 000км имам сигурността да напълня резервоара и да тръгна за където искам, без да правя пълна диагностика.
  • #19
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Е как да правят коли с голям ресурс, нали няма да си купуват нови коли хората? Може би ако успеят да въведат забрана на програмираното остаряване или някакви норми ще се променят нещата, но дотогава ще са навлязли ел. двигателите и ще забравим за масла, скъсани ремъци, задрали бутала и т. н.
  • #18
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Alex ( преди 2 години )
    В днешно време, дори да си вземете чисто нова колиба и за 10 години да сте и навъртели под 100 000 км никой няма нагласата да я кара повече. Консуматорското надделява. Затова и автомобилите не се правят с голям ресурс, тъй като са консуматив с бързо отписване. А иначе, дори и най-бюджетните Пежо 301, рено клио или дачия издържат без особена душманщина до 250+ Хил км.
  • #17
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Естет до Веско ( преди 2 години )
    По-голяма разсипия на ресурсия от това във всяко българско семейство да има по 3-4 автомобила, закупени от Дупница или Горубляне, отколкото един нов автомобил, едва ли има. Никъде не съм казал, че трябва на половин година да се сменят автомобилите, но в зависимост от километрите, които минаваш, на 5 до 10 години е нормално това да се случва. И пак казвам, най-важни са сигурността и комфорта, а не това дали новите Мерцедеси се чупят повече от 124-ката. 2021 година сме, всяко нещо с времето си!
  • #16
    23 rate up comment 6 rate down comment
    И.а ( преди 2 години )
    Заради алуминиевите блокове. Старите Форд ф150 с чугунен блок и два ремъка нямат умиране. Но като ни сложат обратни *** в политиката за управляващи в Европа ще яздим и розови понита до работа. Ама аз ще съм заминал за Африка до тогава.
  • #15
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Тони ( преди 2 години )
    Защото са супер нагнетени и изпилени докрай, заради евронормите.
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нищо ново под слънцето, нови коли за една торба пари и за малко време. Индустрия!
  • #13
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Д.Димитров ( преди 2 години )
    С тези гаранции на маслата,30000 ,км.какво да очакваш
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Al ( преди 2 години )
    Глупости.