IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Suzuki Jimny ще покорява Европа като хибрид

Малкият всъдеход ще претърпи нова трансформация, за да остане на континента

През миналата година Suzuki превърна Jimny в лекотоварен автомобил, за да може малкият всъдеход да отговаря на екологичните стандарти (те са различни в този клас) и така да остане на европейския пазари. Сега японците обаче готвят друга промяна за модела, който ще се върне в категорията на леките автомобили с изцяло нов, хибриден силов агрегат.


Suzuki Jimny


Европейците определено са влюбени в Jimny, като след дебюта на новото поколение през 2018 година дилърите на Suzuki се сблъскаха с недостиг на автомобили. Заводът в японския град Кюсай не можеше да се справи с поръчките, а след превръщането му в лекотоварен модел се наложиха и ограничения в продажбите на модела.

Според изданието CarSalesBase, за първите 4 месеца на годината в Европа са продадени само 112 бройки от Jimny, като всъдеходът не е достъпен на част от пазарите в ЕС. Нещо повече – ако Suzuki не успее да покрие новите екологични стандарти, продажбите на модела отново ще бъдат спрени дори в новия му вид. Затова и японците са открили начин за решаване на проблема, като през 2024 година ще представят радикално обновено Jimny с хибридно задвижване, което ще позволи завръщането на пазара в Европа.


Suzuki Jimny


Засега липсват технически подробности, но австрийското издание Motorprofis твърди, че морално остарелият 1,5-литров атмосферен мотор на малкия всъдеход ще бъде заменен от стандартен хибрид, което означава, че не бива да се очаква радикално намаляване на вредните емисии. Затова в Suzuki работят и по хибридизация на останалата част от моделната си гама.

Догодина ще дебютира хибридна Vitara, а през 2024 година ще излезе напълно ново поколение на модела, което също ще бъде с такива агрегати. През 2022 година Suzuki ще предложи и хибриден S-Cross, а година по-късно хечбекът Swift ще смени поколенията си. За 2023 година е предвидена премиерата на изцяло електрически кросоувър от сегмент А, който ще бъде последван от по-голям SUV на ток година по-късно.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тази машинка в момента, като употребявана кола струва до два пъти повече, отколкото като нова. Няма ламбо, няма порше - джимни е най-търсената и най-чаканат кола в момента, и я няма никъде.
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 3 години )
    Остави лада нива. Трактор Болгар ТК-80 е само 80 к.с. ама си оре и тегли пълни ремаркета.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    пак аз ( преди 3 години )
    Колега , и между другото може да хвърлиш око на раздела от механиката обясняващ що е то предавателно число и друи подобни
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до таргет-хейтъра ( преди 3 години )
    Стига небивалици, лада "нива" 40 години си кара с 80 к.с и не съм чул някой да е закъсал щот видиш ли конете да й малко.
  • #11
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Маринчо ( преди 3 години )
    Няма таргетгрупа този модел поради изброените му слабости които го правят използваем от твърде ограничена група от клиенти което води и до слаби продажби.Заради това непрекъснато ни го навират в очите с цел някой да се излъже и да си даде парите за него но балъчетата са малко.
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Sameman ( преди 3 години )
    Доста е забавно, как някакви хора, които очевидно не са таргет на този автомобил, са така крайно настроени. Всъщност единственото, което разбирам от подобни изказвания е, че сте тесногръди задръстени човечета. Отделно това Сузуки има доста силна група от фенове. В самата статия се говори за недостиг и силен интерес, нещо с което малко производители могат да се похвалят. И Маринчо от долно нанагорнище заявява "азиатски недоразумения", защото не може да кара бурканите с компот и свинско.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ами зависи от работата. Имам предвид че става ако работиш в горско стопанство, или земеделец, фермер и др подобни. това е перфектна кола да се придвижваш по селските и горските пътища и по нивите. Това е кола за придвижване по пресечен терен и черни пътища. Ясно е че не е направена да превозва големи товари и да тегли ремаркета. Все пак е 1.5л. 102 коня и тежи само 1135 кг. а по стария стария модел е 1.3л. 85 коня и тежи само 1060кг.
  • #8
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Е как ще става за тая работа със смешната си товароподемност ограниченотовътрешно пространство и слабите двг от там и слабата теглителна сила?
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 3 години )
    Не всички хора са градски плъхове! Има и една малка група която обича да ходи сред природата и да практикува различни хобита за които е нужен точно такъв автомобил. Точно комбинацията от висока проходимост и здравина, малки размери и ниски разходи за поддръжка и гориво правят тази кола изключително привлекателна за тези хора. Това е кола за свободното време. За планината, за лов и риболов, да отидеш зимата на ски или просто да се разхождаш някъде. Става и за работна.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "Товарната" версия която се продава сега в ЕС е перфектна тъй като и без това никой не ползва задните седалките на Джимни и те по принцип се махат защото само пречат.Изключвам разбира групата заблудените хора които си купуват Джимни за градска кола. Което всъщност не е лошо защото без тях Сузуки нямаше да направи нов модел че да има сега какво да карат истинските офроуд ентусиасти. Пак щяхме да си караме старите модели. 30 годишните Самураи още вършеят из горите ама много ги преследва ръждата ...