IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

20-те най-евтини автомобила с 4х4 в България

Dacia Duster дори не е в тройката, моделите с двойно предаване все повече намаляват

Всяка година в Automedia.bg проследяваме кои са най-достъпните нови автомобили с 4х4 на нашия пазар и резултатите от тазгодишното проучване са леко тревожни. Като цяло моделите с пълно предаване са поскъпнали забележимо, дори повече от средното за пазара. Преди година в класацията ни имаше 18 модела за по-малко от 50 000 лева. Сега са едва 13.
 
  
Peugeot 3008 Hybrid
Класическите 4х4 постоянно намаляват. За сметка на това се появяват електрифицирани автомобили, при които пълното задвижване се постига чрез използването на един или повече електромотори за всяка ос - като хибридното Peugeot 3008 например. Но цената им е драстично по-висока. Снимки: КОЛЕЛА
  
 
При смяната на поколенията летвата се вдига осезаемо: при предишното Isuzu D-Max най-евтиното 4х4 беше за 56 000 лева, сега е за над 60 000. За Skoda Octavia с 4х4 преди година трябваха 44 400 лева, сега - 50 000. Поскъпване при смяна на поколенията е обичайно, разбира се. Но са поскъпнали и модели, които си остават в същата генерация. Основната причина са новите европейски стандарти за емисии и обвързаните с тях солидни глоби.

Те са и причината броят на моделите с 4х4 да намалее рязко. Автомобили като Renault Kadjar и Nissan Qashqai вече не се предлагат с пълно предаване у нас - просто защото версиите с 4х4 имат най-високи емисии. Стига се до абсурдната ситуация най-евтиният модел с пълно задвижване на Mercedes (CLA 200 4Matic) да е с 12 100 лева по-евтин от най-евтиния лек автомобил на Ford с 4х4 (Kuga).

Трябва да уточним, че всички цени са взети от официалните ценови листи на търговските представители у нас, и включват отстъпки, които са обявени в тези ценови листи.
  
  
Най-достъпните модели с 4х4 в България (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #5 Мда - "резки промени по пътната настилка.." ХАХАХАХА еййй браво... ти си гении - вземи си 4х4 за рЕзки промени, тъжното е че няма как да настъпи рязка промяна на IQ то ти...
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 7 ( преди 1 месец )
    Какви хибриди са, имат по един стартер-генератор и толкова. Иначе съм съгласен, Сузуки останаха последните, които правят честни коли, без болезнено раздута стойност само заради дизайн и лъскави парченца по таблото
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    От гореизброените най-добър избор е Сузуки. Хибрид и 4х4 са само техните модели.
  • #6
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Alex ( преди 1 месец )
    Себестойността на Dacia Duster 4x4 в България е 36 340 лева, докато във Великобритания е
  • #5
    5 rate up comment 16 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Много "експерти" тук си мислят, че 4х4 е само за калните пътища до нивата и гората!!! Такива неща като стабилност, сигурност, устойчивост при резки промени по пътната настилка....как да им го побере главата?!?
  • #4
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За пътищата в Бг не ти трябва 4х4 , а висок просвет, за да не си оставиш картера докато прескачаш от дупка в дупка. А за селски изпълнения си вземаш една дръглива Нива за 3-4 хилки .
  • #3
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Класика ( преди 1 месец )
    Лада- Нива-Урбан Легенд!....-( бе) !!! Най- великата!.... За нея казват:...-" съвършенството не търпи промяна" !!!
  • #2
    17 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    истината е в 2х4 - по-икономично и като начална цена и като разход на гориво и като поддръжка после. Освен това на кой му трябва наистина 4х4? на 1 от 1000000.
  • #1
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тая екология е утрепия!