IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Suzuki Jimny ще покорява Европа като хибрид

Малкият всъдеход ще претърпи нова трансформация, за да остане на континента

През миналата година Suzuki превърна Jimny в лекотоварен автомобил, за да може малкият всъдеход да отговаря на екологичните стандарти (те са различни в този клас) и така да остане на европейския пазари. Сега японците обаче готвят друга промяна за модела, който ще се върне в категорията на леките автомобили с изцяло нов, хибриден силов агрегат.


Suzuki Jimny


Европейците определено са влюбени в Jimny, като след дебюта на новото поколение през 2018 година дилърите на Suzuki се сблъскаха с недостиг на автомобили. Заводът в японския град Кюсай не можеше да се справи с поръчките, а след превръщането му в лекотоварен модел се наложиха и ограничения в продажбите на модела.

Според изданието CarSalesBase, за първите 4 месеца на годината в Европа са продадени само 112 бройки от Jimny, като всъдеходът не е достъпен на част от пазарите в ЕС. Нещо повече – ако Suzuki не успее да покрие новите екологични стандарти, продажбите на модела отново ще бъдат спрени дори в новия му вид. Затова и японците са открили начин за решаване на проблема, като през 2024 година ще представят радикално обновено Jimny с хибридно задвижване, което ще позволи завръщането на пазара в Европа.


Suzuki Jimny


Засега липсват технически подробности, но австрийското издание Motorprofis твърди, че морално остарелият 1,5-литров атмосферен мотор на малкия всъдеход ще бъде заменен от стандартен хибрид, което означава, че не бива да се очаква радикално намаляване на вредните емисии. Затова в Suzuki работят и по хибридизация на останалата част от моделната си гама.

Догодина ще дебютира хибридна Vitara, а през 2024 година ще излезе напълно ново поколение на модела, което също ще бъде с такива агрегати. През 2022 година Suzuki ще предложи и хибриден S-Cross, а година по-късно хечбекът Swift ще смени поколенията си. За 2023 година е предвидена премиерата на изцяло електрически кросоувър от сегмент А, който ще бъде последван от по-голям SUV на ток година по-късно.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И кое му е направеното с мисълМалките му размери и тегло и двигателго правят неподходящ за каквато и да е друга дейност освен безсмислено катерене на височинки.Е кой има времето и парите да катери безсмислено съседните хълмове.Тва градско колко харчи въпреки че е 1.5 литра двг.Безсмислена кола.
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Жалко че заради тъпите еко регулации ще трябва излишно да усложняват колата и да добавят излишна тежест. Хибридното задвижване не върши абсолютно никаква работа в гората. Аз лично ако в бъдеще си купя следващия модел джимни първата ми работа ще е да премахна хибридната система. На мястото на тези килограми се слагат нещата от които наистина има нужда. Ролбари, брони отдолу за диференциалите, лебедка и ново багажно пространство, чекмеджета и хладилник, компресор, и др. работи.
  • #3
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Моля хора които не разбират от такива коли да не се обаждат и да не пишат глупости! Това е един от най добрите офроуд автомобили на пазара изобщо. Малките му размери и леко старомодния му и опростен дизайн не са случайни. Всичко е направено с много мисъл. Автомобила е направен да задоволи нуждите на точно определена група хора и реално в момента няма друга алтернатива на пазара. Другите подобни офроуд джипове са прекалено големи и тежки, горят много, данъците и разходите им са високи.
  • #2
    3 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    колко е полезният товар на това обема на заднотоотделение колко харчи и изобщо за какво може да се използва освен за някакви оф роуд преходи?И кой ще даде пари за това само за да го ползва за да ходи един път на седмица в горята незнайно с каква цел
  • #1
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Рено ентусиаст ( преди 3 години )
    Тия защо се напъват Европа си има чудесна автопромишленост за какво и са тези азиатски недоразумения??!