IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo XC70 или Subaru Outback – какво казват собствениците?

Комбита с предимства на кросоувъри, които ги прави още по-популярни

В случая съперници са две легендарни автомобила - Volvo XC70 или Subaru Outback , които са известни със своята здравина и надеждност. Тези модели отдавна са се утвърдили като успешни и на пазара на употребявани коли, което ги прави още по-ценни. В случая те трябва да се вместят в бюджет от около 17 000 евро. Какво обаче казват техните собственици, които са най-добре запознати както с положителните им качества, така и с проблемите им.

Volvo XC70

За тази сума може да се открие екземпляр от второто поколение на модела, произвеждано от 2007 до 2016 година с фейслифт през 2013 година. Цените на автомобила варират доста в зависимост от годината и оборудване, като на пазара има достатъчно предложения.


Volvo XC70


Повечето бройки са със задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия. Слаби двигатели няма, но най-често се срещат 3,0-литровия бензинов мотор с 304 к.с. и 2,0-литровия дизел със 163 к.с.

За какво хвалят Volvo XC70?

Надеждност, интериор, проходимост, управляемост и голям багажник са сред стабилните предимства на автомобила.

David Kurakin: „Изминах 150 000 километра, като освен редовното обслужване не съм правил почти нищо по него. На 100 000 км смених вихрови клапи. Признавам обаче, че сменях маслото на по-малки интервали от посочените – на всеки 10 000 км. Купих колата с най-високото ниво на оборудване и всичко по нея работеше, когато я продавах. Веднъж съм чистил двигателя и турбо-ямата на практика изчезна, а разходът спадна. Имам и една катастрофа – спрях в задницата на един Ford и направо я смазах. На моята кола пострада единствено регистрационният номер“.


Volvo XC70


Loup: „Няма съмнение относно комфорта, надеждността, управляемостта, ергономичността на интериора и динамиката на автомобила. Това петото ми Volvo поред, преди това съм имал S40, XC70 от 2003 година, S80 от 2006 година и 2009 година, както и отново XC70 от 2012 година. Карал съм всяка поне 3 години и нямам колебания относно марката. При по-дълги пътувания препоръчвам дизела, защото разликата в разхода не е малка.“

Алексей: „Колата ми е с пробег 80 000 км и мога да направя някои изводи. Тя е надеждна - до момента няма нито една повреда, сменяни са само консумативи. Дори една крушка не е изгоряла. Зимният пакет, който ползвам, е много полезен в студеното време. В глада харчи 8,5 дизел, а извън него – около 7 литра. Мощността (181 к.с.) е достатъчна за спокойно изпреварване. Видимостта е отлична, а седалките – удобни, така че дори на дълги разстояния не се изморявам.“

За какво критикуват Volvo XC70?

Ликвидността, качеството на сглобката и висок разход на гориво са нещата, които най-често не се харесват на собствениците.

VR Company: „Това е служебен автомобил и като цяло не създава особени проблеми. Кардановият вал обаче беше сменен на 75 000 км. Обслужването също не е от евтините, което не е за пренебрегване.“


Volvo XC70


Gianni: „Подмяна на двигателя с 57 000 км – как ви звучи това? Въпреки, че дефектът определено беше фабричен, гаранцията на автомобила беше приключила и се наложи да си го платя, а това е сериозен разход. Има и още няколко дребни проблеми, които се наложи да бъдат отстранени, а те са много дразнещи. Особено, когато става дума за подобен автомобил.“

Andrew Oprisko: „Определено не случих на автомобил, защото почти постоянно съм в сервиза. Започна се с дребни ремонти – развали се моторчето на задната чистачка. После от строя излезе и нагревателят на предния прозорец, като той беше последван и от електрическата система, регулираща външните огледала. Отказа и електрическото отваряне на прозорците, както и заключването на вратите. Мислех си, че като карам Volvo, подобни неща няма как да се случат, но явно не е така. Освен това, ремонтите не са никак евтини“.

Subaru Outback

Историята на този модел е по-дълга от тази на днешния му съперник. Поколенията на Outback се сменят по-често в последно време. За посочения бюджет кандидат-купувачът може да се вмести в четвъртата генерация на модела, произвеждана през периода 2009-2014 година с фейслифт през 2012.


Subaru Outback


За какво хвалят Subaru Outback?

Надеждност, управление, интериор и голям багажник - накратко, всичко, заради което хората обичат кросоувърите.

Liliya: „Всичко е супер! Фаровете светят ярко и надалеч, кабината е комфорта и кара човек да се чувства сигурен. Управлението е много приятно. Има предостатъчно място в салона, както и голям багажник. Производителят е помислил за всичко. Аз, например, живея с студен район, но през зимата интериорът се затопля за минути.“

VeliRon: „Това е второто ми Subaru, преди него имах Forester, което карах 4 години. В момента колата ми е на 220 000 км, като няма никакви повреди. През цялото време е обслужвана при дилъра, от който я взех. Доволен съм както от поведението на пътя, така и от разхода на гориво.“


Subaru Outback


Анатолий Булик: „Преди Outback карах Ford Focus, а след това и Fusion. В сравнение с тях Subaru е от друга планета. Моето с ръчна скоростна кутия и двигател със 167 к.с., като разходът не надвишава 8 л/100 км. Вярно е, че на моменти този мотор не е най-подходящ за толкова голям автомобил, но пък се свиква. Освен това, има огромен багажник, който го прави още по-ценен при пътувания. Дори при ниски температури интериорът бързо загрява.“

За какво критикуват Subaru Outback?

Разход на гориво, качество на боята, лоша шумоизолация и вариатор – това са нещата, към които имат претенции собствениците.

Kuzmin: „За 1,5 години експлоатация се наложиха 4 ремонта по гаранция. Единият от тях беше заради неправилна заварка на каросерията. Оказа се, че са произведени много такива автомобили, чиито собственици са пострадали от действията на компанията, а и тя не е взела достатъчно мерки.“


Subaru Outback


Strange: „На 6-ата година изчезнаха късите светлини (ксенонови). Фаровете светеха, но не осветяваха. Разрових се из форумите и се оказа, че това е стар проблем на Subaru – рефлекторът в самите фарове изгаря. Не ми харесва работата на ESP-системата, която си работи, както пожела. Видимостта също не е на добро ниво особено отляво. При определени обстоятелство, особено през нощта, може да не бъде видян преминаващ пред колата пешеходец.“

NV: „Не съм доволен от система за задвижване на четирите колела, която работи много странно. Не се включва, когато се наложи, както и обратното – задейства се, когато няма нужда. Шумоизолацията е под всякаква критики, като е невъзможно да се определи какво скърца – пластмасата в салона или окачването. Кормилната колона е прекалено ниска и дясното ми коляно постоянно опира в нея. Педалите – газ и спирачка, също не са никак удобни.“

Извод

Въпреки големия брой положителни отзиви, собствениците имат доста оплаквания от тези два легендарни автомобила, така че спорът между тях определено е много оспорван. Затова и изборът е строго индивидуален за всеки кандидат.

0 от 500
  • #11
    16 rate up comment 3 rate down comment
    ИванГорнаБаня ( преди 3 години )
    На Бонсови поляни преди 2 години едно такова Субару стана за смях пред мен-бях с V70 само с предно предаване,всесезонни гуми(нови) и доста опит зад гърбът си!Субарото поради прекалено самонадеяният си собственик влезе в едно наклонче и не можа да излезе без да слязат двечките кифли и с помощта на още един човек и доста бутане се измъкнаха.Волвото ми е вече на 21- ръжда няма.Приятел с Мерцедес ми вика-не може да няма,идва гледа,наднича в кухините под капаците в багажника и пак не можа да от ...
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Интериорът на волвото ми харесва повече, но външността на субарото ми допада повече.
  • #9
    13 rate up comment 5 rate down comment
    И.а ( преди 3 години )
    Волвото е с халдекс какво го хвалите че е толкова проходимо няма бавни отворете youtube има едни руснаци дето тестват машини в кофти условия и Волво не е хич зле но не е нещо wow като да кажем g class. Карал съм и двете коли и за мене субарото старее по добре с годините вози като гумено топче.
  • #8
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Субаро е по-голяма пичеловка
  • #7
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Какво точно е имал твоя авер - Аутбек 2016 г. ли? Защото така да обобщаваш, е малко несериозно. Това, че някой се е плъзнал от пътя, най-вече навежда на мисълта, че е с калпави гуми, не че не му е сработило 4х4. Защото аз пък съм виждал същото Волво да не може да влезе в автомивка и да буксува, но гумите му бяха пълна скръб.
  • #6
    6 rate up comment 11 rate down comment
    До №6 ( преди 3 години )
    Ами виждал съм. Един авер се хлъзна от пътя и се наложи снегорина да го дърпа да излезе от поляната. И той си мислеше, че 4х4 му е голямата работа, докато не опря до снегорина.
  • #5
    14 rate up comment 20 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Ти в кой век живееш, че твърдиш как Субару гниели? И Волво били по-проходими - майко мила, вие някога виждали ли сте Субару на живо? Наистина с този вариатор дръпнаха назад откъм проходимост, но системата им 4х4 е класи над измсленото китайско Волво.
  • #4
    12 rate up comment 17 rate down comment
    Българин във Воронеж ( преди 3 години )
    Зимно време в сняг, откъдето мине Волвото и някои от джиповете немогат да минат! Предавателното число е много добре и затова е по добро от Субаруто извън пътя а в лоши условия направо ги прави смешни другите марки.
  • #3
    17 rate up comment 11 rate down comment
    Карач ( преди 3 години )
    Определено волвото е по добро, особено след 5/6год а субаруто тогава почва да гние и не е никакво 4х4 ами е с вискозен съединител и е жив таш.ак, тоя съединител е с един гел който след няколко години се втвърдява и зацепва когато си иска. Волвото е по кораво и като му се отстранят проблемите с електрониката става чук.
  • #2
    19 rate up comment 9 rate down comment
    Коли ( преди 3 години )
    Имах Субару Аутбек.Готино за каране,но доста проблеми с двигателя.По съвет на приятел го смених с Ауди Ауроад-е с него се видях вече наистина в приключение.Субарото-3 годиниАудито 1 годинаИ вече 4 с Волво XC70Волвото не мисля да го сменям за сега а ако го сменям ще е с по-нови пак XC90