IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel Astra или Renault Megane - какво казват собствениците?

И двата популярни модела си имат спечелена голяма аудитория

Това са два от големите конкуренти на пазара на употребявани автомобили, които отдавна са си спечелили сериозна аудитория. Съответно, те се радват на стабилно търсене на пазара втора ръка. Кой обаче измежду Opel Astra J или Renault Megane 3 получава повече похвали от собствениците си?

Двата модела се предлагат основни като хечбек, но на някои пазари Astra е представена доста сериозно и като седан. Също така имат и комби-варианти, както и купета, което увеличава избора на евентуални купувачи. Като преимущество може да се отчете и големият брой двигатели, достъпни както за германския, така и за френския автомобил.

Opel Astra:

Поколение J на Astra се произвежда от 2009 до 2017 година, като претърпя сериозен фейслифт през 2012 година. Цените варират между 4000 и 10 000 евро, като за около 6000 евро може да се намери добре оборудван автомобил с приличен пробег.


Opel Astra


Изборът при двигателите е доста голям, като най-често се срещат бензинови мотори с обем 1,4 и 1,6 литра, които в зависимост от настройките и турбото развиват до 180 к.с. Дизелите са 1,6-литров със 136 к.с. и 1,7-литров със 170 к.с. При скоростните кутии преобладава механиката, но има и класически автомат.

За какво хвалят Opel Astra?

Надеждност, управляемост, салон, багажник и лесна препродажба - това посочват собствениците като плюсове.

Vasily Gazichev: "Това не е първият ми Opel, така че бях наясно, какво да очаквам. За 6 години колата не ме е подвела нито веднъж. Освен стандартните консумативи съм сменил само резервоара на антифриза. Салонът е в идеално състояние. Това е кола, в която се чувстваш приятно и не предизвиква дискомфорт".


Opel Astra


Andy Frizorger: "Отличен автомобил - както за ежедневна употреба в града, така и за по-дълги пътувания. Обслужването не е скъпо. Признавам, че доста търсих и гледах, преди да го купя. Прочетох много мнения и накрая избрах Astra, като нито за момент не съм съжалил".

Stransky: "Комфортен и стабилен автомобил с удобни седалки. Практична кола, която върши отлична работа. Освен това е надеждна, а обслужването не е никак скъпо. Разходът на гориво също е напълно приличен".

За какво критикуват Opel Astra?

Обзор пред водача, качество на боята, скоростна кутия и светлини - това не се харесва на някои от собствениците.

Helen: "Толкова пари за ремонт за друг нов автомобил не съм харчила. Още на 10 000 км се появи проблеми с окачването, малко след това се пръсна предно стъкло. На 32 000 км се появи теч в скоростната кутия, а на 43 000 км се повреди термостата. Всичко това минута по гаранция, но след 2 години някои от проблемите - като този с автоматичната скоростна кутия се появиха отново. На 72 000 км се счупи модулът на запалването, после и климатикът. Електрическата система също дава дефекти. Смених и термостат. Накрая не издържах и я продадох".


Opel Astra


Say Ape: "Купих автомобила от автосалон в друг град и още същия ден пътувах 150 км до дома си. След това исках да го върна, тъй като ме разочарова - тресе като трактор, стъклата се запотяват, обзорът пред шофьора е ужасен. Смятам да се отърва по най-бързия начин".

Vlad Semenov: "Непрекъснато се чува един неприятен звук от окачването, най-вероятно от втулките на стабилизиращата щанга. В сервиза ми казаха "Спокойно, всички са така". Фаровете вечно се изпотяват, хромирани елементи потъмняха много бързо".

Renault Megane:

Френските автомобили също са доста популярни, въпреки че някои шофьори ги отричат като вариант и предпочитат германското. Megane обаче е достатъчно популярен, а третото му поколение се произвежда от 2008 до 2016 година, като претърпя две обновявания - през 2012 и 2014 година. Цените на хечбека са подобни на тези на Opel Astra J.


Renault Megane


Този модел се появи на пазара във времето, в което френският концерн активно развиваше дизелови си двигатели, така че повечето предложения са именно с такива мотори - основно 1,5-литровия, който развива между 86 и 110 к.с. Бензиновите варианти са 1,2-литров (122 к.с.) и 2,0-литров (220 к.с.). Най-популярната скоростна кутия е механичната, докато при автоматика около половината се пада на вариатора.

За какво хвалят Renault Megane?

Салон, надеждност, багажник, окачване и управляемост - това са силните страни на френския модел според стопаните му.

Mixac: "Колата ми е от 2012 година, като пробегът е 131 000 км. Досега не ме е подвела нито веднъж. Двигателят е прост, лесно се ремонтира, като частите не са скъпи. Освен стандартите консумативи, включително ремък, ролки и помпа, които се сменят на определен пробег, нищо друго не съм правил".


Renault Megane


Alexander Ivanov: "Удобен и надежден работен кон. С него може да отидеш навсякъде. В салона е уютно, а окачването - неубиваемо. На 200 000 км смених съединител, други ремонти не съм правил. Ще я карам, докато спре".

Leonid Ermolovich: "За три години единственият проблем, който имах, беше с уплътнение на задните светлини. Смених го по гаранция. Всичко останало си работи чудесно. Седалките са удобни и най-важното - здрави. Преди това имах Hyundai Elantra, при който облегалката се счупи след 400 км пробег. През 2016 година не я бях палил повече от 3 дни при минус 30 навън. Запали веднага без никакъв проблем".

За какво критикуват Renault Megane?

Светлини, скоростна кутия и качеството на боята - това са най-честите претенции към модела.

Svetlana: "Определено не си струва парите. Убедих се, че французите не могат са правят автомобили. Не мога дори да се сетя нещо, от което да съм доволна - купих си кола, а се оказа каруца".


Renault Megane


Alena: "Чупи се непрекъснато. Още на 8000 км пробег смених лостчето на мигачите, а на 12 000 км светна лампата на въздушната възглавница. На 15 000 км си отиде съединителят, появиха се и проблеми с кормилното управление. Климатикът също не работа както трябва и няма как в салона да бъде постигната нормална температура. През зимата замръзва люка на резервоара. Явно Megane не обича студа"

Elly: "Купих автомобила преди 2 години оттогава съжалих повече от 10 пъти. Когато купиш чисто това кола си мислиш, че поне в началото ще влизаш в сервиза само да обслужване, но не е така. Непрекъснато се чупят различни неща, като това се случва веднага след изтичането на гаранцията им".

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Няма такава грозотия като тоя Меган.Фаровете нямат нищо общо с колата,Вътре както всички френски коли е грубо и недодялано.Трябва да си болен да си го причиниш.
  • #20
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Стен-чо се накъка! ( преди 2 години )
    Като рено в 15-ия сервиз за месеца! ахахаха
  • #19
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    астра 1,6Д с Евро 6 на малко над 4 години и 160 хил, сравнително удобна, не скърца не тропа, предните колонки наистина пречат на видимостта , всичко си работи както трябва , извънградско ако си внимателен пада на 4/100км , единствения проблем е ако я купуваш за градска кола - филтърът влиза в режим на самопочистване , а за да завърши правилно трябват поне 5-6км под натоварване.
  • #18
    5 rate up comment 3 rate down comment
    задклавитурендрайвър ( преди 2 години )
    Всякакви спорове са излишни вече и двете са френски марки, останалото е въпрос на вкус
  • #17
    5 rate up comment 18 rate down comment
    Стена до Стен ( преди 2 години )
    готово само кажи къде и кога! няма да си първия увреден с рено на който съм му размазвал сополите
  • #16
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Стен ( преди 2 години )
    Ттт, дай някой пример за автомобил с душа, с цена под 100000 като нов?
  • #15
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До 15 ( преди 2 години )
    От твоята марка и Клио и Меган с буквичките RS отзад са точно такива. И са под 100 хил. А ако искаш наистина куул машина Мустанг V8 е 90 хиляди в Мото пфое
  • #14
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Стен ( преди 2 години )
    Ттт, дай някой пример за автомобил с душа, с цена под 100000 като нов?
  • #13
    11 rate up comment 18 rate down comment
    ттт ( преди 2 години )
    И двата автомобила имат своите достойнства и са корави. Здрави са и са евтини за поддръжка. Но... нямат никаква душа. Средства за придвижване които си вършат работата. Нищо повече. Една кола след като слезеш от нея и я заключиш ако не се обърнеш да я видиш и да и се изкефиш... Тези не са от тия ;)
  • #12
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Стен ( преди 2 години )
    Стена, искаш ли да се видим, за да ми кажеш очи в очи, че съм увреден?!?