IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo XC70 или Subaru Outback – какво казват собствениците?

Комбита с предимства на кросоувъри, които ги прави още по-популярни

В случая съперници са две легендарни автомобила - Volvo XC70 или Subaru Outback , които са известни със своята здравина и надеждност. Тези модели отдавна са се утвърдили като успешни и на пазара на употребявани коли, което ги прави още по-ценни. В случая те трябва да се вместят в бюджет от около 17 000 евро. Какво обаче казват техните собственици, които са най-добре запознати както с положителните им качества, така и с проблемите им.

Volvo XC70

За тази сума може да се открие екземпляр от второто поколение на модела, произвеждано от 2007 до 2016 година с фейслифт през 2013 година. Цените на автомобила варират доста в зависимост от годината и оборудване, като на пазара има достатъчно предложения.


Volvo XC70


Повечето бройки са със задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия. Слаби двигатели няма, но най-често се срещат 3,0-литровия бензинов мотор с 304 к.с. и 2,0-литровия дизел със 163 к.с.

За какво хвалят Volvo XC70?

Надеждност, интериор, проходимост, управляемост и голям багажник са сред стабилните предимства на автомобила.

David Kurakin: „Изминах 150 000 километра, като освен редовното обслужване не съм правил почти нищо по него. На 100 000 км смених вихрови клапи. Признавам обаче, че сменях маслото на по-малки интервали от посочените – на всеки 10 000 км. Купих колата с най-високото ниво на оборудване и всичко по нея работеше, когато я продавах. Веднъж съм чистил двигателя и турбо-ямата на практика изчезна, а разходът спадна. Имам и една катастрофа – спрях в задницата на един Ford и направо я смазах. На моята кола пострада единствено регистрационният номер“.


Volvo XC70


Loup: „Няма съмнение относно комфорта, надеждността, управляемостта, ергономичността на интериора и динамиката на автомобила. Това петото ми Volvo поред, преди това съм имал S40, XC70 от 2003 година, S80 от 2006 година и 2009 година, както и отново XC70 от 2012 година. Карал съм всяка поне 3 години и нямам колебания относно марката. При по-дълги пътувания препоръчвам дизела, защото разликата в разхода не е малка.“

Алексей: „Колата ми е с пробег 80 000 км и мога да направя някои изводи. Тя е надеждна - до момента няма нито една повреда, сменяни са само консумативи. Дори една крушка не е изгоряла. Зимният пакет, който ползвам, е много полезен в студеното време. В глада харчи 8,5 дизел, а извън него – около 7 литра. Мощността (181 к.с.) е достатъчна за спокойно изпреварване. Видимостта е отлична, а седалките – удобни, така че дори на дълги разстояния не се изморявам.“

За какво критикуват Volvo XC70?

Ликвидността, качеството на сглобката и висок разход на гориво са нещата, които най-често не се харесват на собствениците.

VR Company: „Това е служебен автомобил и като цяло не създава особени проблеми. Кардановият вал обаче беше сменен на 75 000 км. Обслужването също не е от евтините, което не е за пренебрегване.“


Volvo XC70


Gianni: „Подмяна на двигателя с 57 000 км – как ви звучи това? Въпреки, че дефектът определено беше фабричен, гаранцията на автомобила беше приключила и се наложи да си го платя, а това е сериозен разход. Има и още няколко дребни проблеми, които се наложи да бъдат отстранени, а те са много дразнещи. Особено, когато става дума за подобен автомобил.“

Andrew Oprisko: „Определено не случих на автомобил, защото почти постоянно съм в сервиза. Започна се с дребни ремонти – развали се моторчето на задната чистачка. После от строя излезе и нагревателят на предния прозорец, като той беше последван и от електрическата система, регулираща външните огледала. Отказа и електрическото отваряне на прозорците, както и заключването на вратите. Мислех си, че като карам Volvo, подобни неща няма как да се случат, но явно не е така. Освен това, ремонтите не са никак евтини“.

Subaru Outback

Историята на този модел е по-дълга от тази на днешния му съперник. Поколенията на Outback се сменят по-често в последно време. За посочения бюджет кандидат-купувачът може да се вмести в четвъртата генерация на модела, произвеждана през периода 2009-2014 година с фейслифт през 2012.


Subaru Outback


За какво хвалят Subaru Outback?

Надеждност, управление, интериор и голям багажник - накратко, всичко, заради което хората обичат кросоувърите.

Liliya: „Всичко е супер! Фаровете светят ярко и надалеч, кабината е комфорта и кара човек да се чувства сигурен. Управлението е много приятно. Има предостатъчно място в салона, както и голям багажник. Производителят е помислил за всичко. Аз, например, живея с студен район, но през зимата интериорът се затопля за минути.“

VeliRon: „Това е второто ми Subaru, преди него имах Forester, което карах 4 години. В момента колата ми е на 220 000 км, като няма никакви повреди. През цялото време е обслужвана при дилъра, от който я взех. Доволен съм както от поведението на пътя, така и от разхода на гориво.“


Subaru Outback


Анатолий Булик: „Преди Outback карах Ford Focus, а след това и Fusion. В сравнение с тях Subaru е от друга планета. Моето с ръчна скоростна кутия и двигател със 167 к.с., като разходът не надвишава 8 л/100 км. Вярно е, че на моменти този мотор не е най-подходящ за толкова голям автомобил, но пък се свиква. Освен това, има огромен багажник, който го прави още по-ценен при пътувания. Дори при ниски температури интериорът бързо загрява.“

За какво критикуват Subaru Outback?

Разход на гориво, качество на боята, лоша шумоизолация и вариатор – това са нещата, към които имат претенции собствениците.

Kuzmin: „За 1,5 години експлоатация се наложиха 4 ремонта по гаранция. Единият от тях беше заради неправилна заварка на каросерията. Оказа се, че са произведени много такива автомобили, чиито собственици са пострадали от действията на компанията, а и тя не е взела достатъчно мерки.“


Subaru Outback


Strange: „На 6-ата година изчезнаха късите светлини (ксенонови). Фаровете светеха, но не осветяваха. Разрових се из форумите и се оказа, че това е стар проблем на Subaru – рефлекторът в самите фарове изгаря. Не ми харесва работата на ESP-системата, която си работи, както пожела. Видимостта също не е на добро ниво особено отляво. При определени обстоятелство, особено през нощта, може да не бъде видян преминаващ пред колата пешеходец.“

NV: „Не съм доволен от система за задвижване на четирите колела, която работи много странно. Не се включва, когато се наложи, както и обратното – задейства се, когато няма нужда. Шумоизолацията е под всякаква критики, като е невъзможно да се определи какво скърца – пластмасата в салона или окачването. Кормилната колона е прекалено ниска и дясното ми коляно постоянно опира в нея. Педалите – газ и спирачка, също не са никак удобни.“

Извод

Въпреки големия брой положителни отзиви, собствениците имат доста оплаквания от тези два легендарни автомобила, така че спорът между тях определено е много оспорван. Затова и изборът е строго индивидуален за всеки кандидат.

0 от 500
  • #21
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Много се смях и на собствениците на Субару, Жената вижда това: Всичко е супер! Фаровете светят ярко и надалеч, кабината е комфорта и кара човек да се чувства сигурен. Същевременно друг собственик на същата кола казва: Фаровете светеха, но не осветяваха. Разрових се из форумите и се оказа, че това е стар проблем на Subaru,Видимостта също не е на добро ниво особено отляво. При определени обстоятелство, особено през нощта, може да не бъде видян преминаващ пред колата пешеходец.
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    ""За какво хвалят Volvo XC70? Надеждност"", "" За какво критикуват Volvo XC70? Кардановият вал беше сменен на 75 000 км, Подмяна на двигателя на 57 000 км, Определено не случих на автомобил, защото почти постоянно съм в сервиза."" Та каква надеждност? Уж го хвалят за надеждност едните собственици а дзругите се оплакват от надеждност!
  • #19
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Как ще се развали като няма турбо, то на всички немци това е първото което се разваля. Колкото по-просто е устроен един автомобил вероятността да се развали в стотици пъти по-малка.
  • #18
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Автомобил втора ръка му се гледа поддръжката да е поносима, аз затова не търсих БМВ за 6000? , а си взех едно опелче
  • #17
    19 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Разни типове купили колите нови, карали 2-3 години и дават мнение за надежността им. Да бяха събрали съвети в БГ, тук идват след 10 години и на неизвестни километри. Надежността си проличава тук.
  • #16
    7 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Мнения на руски талибани. Субару може са ти се стори качествено и комфортно единствено след уаз. Само като му видя елементарния пластмасов интериор и ми се повръща. Като сложиш и удушените астматици под капака харчещи кат за 2-пъти по мощен мотор и умрелия автомат, то едно 4х4 остана само.
  • #15
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    13ти, как реши, че при Subaru липсвала "безопасноста на семейството". Subaru e една от водещите марки в тази област, не е необходимо да ми вярваш, виж тестовете и оценките за сигурност на Subaru. Друг пък по-долу твърди, че на Волво 4х4 системата била по-добра...Твърдение толкова неверояно абсурдно, че е направо потресаващо. Не казвам, че Volvo е лоша марка, аз харесвам Volvo, но толкова елементарно да се изказвате, означава - коне с капаци и липса на общи автомобилни познания.
  • #14
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не съм доволен от система за задвижване на четирите колела, която работи много странно. Не се включва, когато се наложи, както и обратното задейства се, когато няма нужда.Subaru е с перманентно 4х4. Какво се включва само автора може би знае.Волво е доста скъпо за потдръжка, но по-комфортно за път, но защо тогава да не е V70? Outback е точно това, за което е създаден, универсален автомобил, с добра возия на пътя и с доста добри възможности извън него. Уж са в един клас, но май не точно.
  • #13
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Volvo ( преди 3 години )
    Volvo for life!https://images.app.goo.gl/mTUHp3nCydri3VW2A
  • #12
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Волво ( преди 3 години )
    Ето го и Джереми Кларксън с най-важното в живота си-безопасноста на семейството си-нещо което липсва при Субаруhttps://images.app.goo.gl/mTUHp3nCydri3VW2A