fallback

Колите на ток в Европа се карат повече от тези с двигател с вътрешно горене

За година електромобилите минават средно с по 630 километра повече

Собствениците на електромобили в Европа изминават повече километри с тях на година, отколкото с коли с традиционни двигатели. Това стана ясно от проучване, направено по поръчка на японския производител Nissan. При това повечето от тях не се притесняват от пробега, като са напълно доволни от броя на зарядните станции в момента.

Резултатите от изследването показват, че собственик на електромобил изминава с 630 км повече на година отколкото притежателя на кола с двигател с вътрешно горене. Според вице-президента по продуктова стратегия на Nissan Europe - Арно Шарпантие, това доказва, че колите на ток са не само разумен избор, но и удобно средство за придвижване.

"Това проучване показва, че предразсъдъците спрямо електрически коли и най-вече опасенията за техния пробег трябва да отидат в миналото", коментира резултатите Шарпантие.

Оказва се, че собственик на кола с двигател с вътрешно горене изминава 13 600 км на година, а притежател на електромобил - 14 300 км. Най-увлечени по колите на ток са италианците, като те изминават над 15 000 км. Жителите на Нидерландия са след тях д 14 800 км.

Повечето шофьори хвалят своите електромобили - 69% отбелязват, че са доволни от инфраструктурата, а 70% твърдят, че пробегът на колите им дори е по-голям от това, което са очаквали. В същото време 30% от собствениците на коли с двигател с вътрешно горене са категорични, че никога няма да си купят кола на ток, като 58% се опасяват от малкия пробег.

Снимки: Motor

fallback
  • #48
    анонимен ( преди 3 години )
    Пасат на 350 000км. е едно бедствие от ремонти и ремонтчета.
  • #47
    анонимен ( преди 3 години )
    Да, вярваме на проучването,което както казваш посочва,че 80% от имащите електрички не се връщшат на бензин. Това е показателно!
  • #46
    Гост ( преди 3 години )
    #52, всяка технология си има своите предимства. Но това, че някакъв си руснак казвал, как никога повече няма да се качи на бензин, защото имал електричка, какво точно трябва да значи? Та само преди месец изследване сочеше, че повече от 20% в Калифорния, се връщат пак на бензинови коли след като са имали електрички. Аз на кой да вярвам, на проучване в Калифорния или на някакъв си руснак?
  • #45
    анонимен ( преди 3 години )
    Роднина кара Пасат и вече е на 350 000 км и наближава 10-тата си година, нито с турбо нито със скоростна кутия е имал проблеми, ПРОБЛЕМЪТ Е че за да стигне милион км ще трябва да е 30 години със същата кола - колко от вас ще разтикват една и съща електричка докато батерията навърти обещаните км?
  • #44
    анонимен ( преди 3 години )
    То е ясно че ДВГ-то няма да умре ама все пак не трябва да сме като коне с капаци. Електромобилите имат много предимства и могат да задоволят напълно изискванията на повечето хора.Гледайте един клип сравнение на човек които има електромобил: https://***.youtube.com/watch?v=7mqLrEyjDzMРуснака твърди, че повече на бензин няма да се върне, това за него е все едно да се върне от смартфон на телефон с копчета.
  • #43
    Гост ( преди 3 години )
    Демагогия е да вярваш, че електричките са по-нова технология. Вземи поне прочети, че първите са от 1836 г. - т.е. половин век преди ДВГ. И ако си мислиш, че батериите не са сложни и нямат антифриз за охлаждане, значи си виждал електричка само на снимка. Да не говорим за силното ЕМП от стотици хиляди ватове на една педя от теб.
  • #42
    Друг път ( преди 3 години )
    Ето това е демагогия .
  • #41
    анонимен ( преди 3 години )
    Не мога да разбера защо трябва да карам усложнен двигател със стотици движещи се части, които шумят, шуми и запалването на горивото които са взривове в цилиндрите, има охлаждащ радиатор, антифриз, за да охлажда неефективно работещия двигател с вътр.горене с 30% КПД, да сменям масло,което да смазва някакъв сложен механизъм триещ се и т.н. заради неефективната конструкция още от чертежа, още като принцип на работа, а да не харесвам по-модерното, по-опростеното и по-ефективното каквото е ел.колата!
  • #40
    анонимен ( преди 3 години )
    Нямам нищо против турбо бензин, но нямам нищо против по-модерните и логично електрически коли. Защо трябва да живеем 1 век назад,като има по-хубави и модерни коли- напълно безшумни, по-бързи и по-приятни,каквито са електричките. Докато ти развърти турбото на тия турбо бензин, електричката е на следващия светофар без да бръмчи.
  • #39
    Гост ( преди 3 години )
    #42, не е точно така, че електричката спира само с рекуперация. Внезапното спиране става с дискове и накладки, защото иначе ще се изпържи батерията. А центъра на тежестта какво значение има след като при повечето ПТП-та с електрички, батериите се самозапалват и немогат да се изгасят. А ускорението зависи от мощността и имаше дори един тунингован Москвич, който правеше смешна и най-мощната Тесла на драг. А това, че някой си е сменил съединител на 100 000 км, си е негов проблем. Аз карам автомат.
fallback
Последни