fallback

Колите на ток в Европа се карат повече от тези с двигател с вътрешно горене

За година електромобилите минават средно с по 630 километра повече

Собствениците на електромобили в Европа изминават повече километри с тях на година, отколкото с коли с традиционни двигатели. Това стана ясно от проучване, направено по поръчка на японския производител Nissan. При това повечето от тях не се притесняват от пробега, като са напълно доволни от броя на зарядните станции в момента.

Резултатите от изследването показват, че собственик на електромобил изминава с 630 км повече на година отколкото притежателя на кола с двигател с вътрешно горене. Според вице-президента по продуктова стратегия на Nissan Europe - Арно Шарпантие, това доказва, че колите на ток са не само разумен избор, но и удобно средство за придвижване.

"Това проучване показва, че предразсъдъците спрямо електрически коли и най-вече опасенията за техния пробег трябва да отидат в миналото", коментира резултатите Шарпантие.

Оказва се, че собственик на кола с двигател с вътрешно горене изминава 13 600 км на година, а притежател на електромобил - 14 300 км. Най-увлечени по колите на ток са италианците, като те изминават над 15 000 км. Жителите на Нидерландия са след тях д 14 800 км.

Повечето шофьори хвалят своите електромобили - 69% отбелязват, че са доволни от инфраструктурата, а 70% твърдят, че пробегът на колите им дори е по-голям от това, което са очаквали. В същото време 30% от собствениците на коли с двигател с вътрешно горене са категорични, че никога няма да си купят кола на ток, като 58% се опасяват от малкия пробег.

Снимки: Motor

fallback
  • #8
    ( преди 3 години )
    Е да но разтежът в продажбите на същите ел. коли е незначителен. Освен това собствениците на ел. коли са малко. Т.е. ел. колите са много яки но никой не ги купува.
  • #7
    до 5 ( преди 3 години )
    Това да не ти е нов внос, че за 5 години по 14-15к км и вече сменяш части с ресурс 200к км.
  • #6
    до 6 ( преди 3 години )
    Една батерия от по големите може да изкара и милион километри. Сега чета отзиви на руснаци купили си електрички и всички казват че сега карат много повече, с много по голям кеф карат и всички казват че никога няма да се върнат на двг. Някой от тях са си купили нисан лийф като втора кола, се оказва че бензиновата въобще не я карат и я продават накрая. https://***.youtube.com/watch?v=oVTxg6w9b4w
  • #5
    Гост ( преди 3 години )
    Хайде бе, а смяна на батерия викаш излиза по-евтино? Да не мислиш, че тя ще изкара повече от скоростната кутия или турбото? Или мислиш, че е по-евтина от изброените неща?
  • #4
    12 ( преди 3 години )
    И това е само началото.Ами като покарат доста повече и няма:1. Смяна на DPF2. Смяна на каталитичен конвертор3. Смяна на масла и филтри4. Сменя на ремъци и вериги5. Смяна на съединител и маховик6. Смяна/ремонт на автоматична скоростна кутия7. Смяна на изпускателен тракт8. Ремонт/смяна на турбина9. ремонт смяна на вихрови клапикакво ли ще си мислят?
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    А може ли и статистика къде са ги навъртели тези км? Всеизвестно е, че на повече от 500м ходят с кола, та да не се окаже че са отскачали до магазина няколко пъти на ден или въртят из града само. И при положение че Европа беше затворена 1г за пътуване. 1 и 2 - всички отделят ФПЧ - бензин, дизел... електро. От накладките, от улиците (прах). Но е измама, че ако всчко мине на ток, ще мирише на "Шанел 5"
  • #2
    Друг анонимен ( преди 3 години )
    Тези най-опасните малките, които и ДПФ не ги хваща са от дизелите! Тъй че не пробутвай пропаганда!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Добре е да се спомене и колко, в сравнение с автомобил с ДВГ, тежи един електро-мобил, и колко повече фини прахови чактици отделя! Това са онези малките, дето ти залепват дирктно у дробчето и с годините се натрупват, докато се не видиш със Създателя!!
fallback
Последни