fallback

Колите на ток в Европа се карат повече от тези с двигател с вътрешно горене

За година електромобилите минават средно с по 630 километра повече

Собствениците на електромобили в Европа изминават повече километри с тях на година, отколкото с коли с традиционни двигатели. Това стана ясно от проучване, направено по поръчка на японския производител Nissan. При това повечето от тях не се притесняват от пробега, като са напълно доволни от броя на зарядните станции в момента.

Резултатите от изследването показват, че собственик на електромобил изминава с 630 км повече на година отколкото притежателя на кола с двигател с вътрешно горене. Според вице-президента по продуктова стратегия на Nissan Europe - Арно Шарпантие, това доказва, че колите на ток са не само разумен избор, но и удобно средство за придвижване.

"Това проучване показва, че предразсъдъците спрямо електрически коли и най-вече опасенията за техния пробег трябва да отидат в миналото", коментира резултатите Шарпантие.

Оказва се, че собственик на кола с двигател с вътрешно горене изминава 13 600 км на година, а притежател на електромобил - 14 300 км. Най-увлечени по колите на ток са италианците, като те изминават над 15 000 км. Жителите на Нидерландия са след тях д 14 800 км.

Повечето шофьори хвалят своите електромобили - 69% отбелязват, че са доволни от инфраструктурата, а 70% твърдят, че пробегът на колите им дори е по-голям от това, което са очаквали. В същото време 30% от собствениците на коли с двигател с вътрешно горене са категорични, че никога няма да си купят кола на ток, като 58% се опасяват от малкия пробег.

Снимки: Motor

fallback
  • #38
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    колко няколко колега? ако въобще се продължи с електрификацията (нямам съмнение, че след 10тина 15 години ще се прогледне и види, че тя не води до по-малко вредни емисии) оптимистичните прогнози са за около 50% дял към 2050... приготви се още дълго да чакаш умирането на ДВГ
  • #37
    VAYK ( преди 3 години )
    До няколко години няма да има такива статистики, понеже няма да има други коли освен електрически в Европа!
  • #36
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Към долния комент: Да дават 1 милион гаранция, но при много специфични условия - до толкова специфични, че много малък % да отговаря на тях. Усовиятаса такива, че за да ги изпълниш ти през тези 10 години плащаш цяла кола. Дефакто идеята е да са в състояние да подменят батериите на тези единици, а не, че батериите ще издържат толкова :) Хич не се впечатлих. А гаранцията на ел мотора е само 100 хил км
  • #35
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Хахахаха: Колега сега прочетох за тоя чуден Лексъс с 1ния милион км цитирам: "По подразбиране се прилага гаранция от 8 години (или 160 000 км), в случай на влошаване на запазването на капацитета на батерията EV под 70% и 5 години (или 100 000 км) за всички функционални дефекти на основната батерия EV." В допълнение собственикът ще се възползва от 3-годишната гаранция на автомобила и 5-годишното покритие (или 100 000 км)дефекти в задвижването. Та както ти казах маркетингов трик.
  • #34
    До 40 ( преди 3 години )
    Имайте на предвид че електричката спира с регенерация и почти не хаби дискове и накладки, издъжат 2-3 пъти в повече. Другото е че батерията е под пода което дава много нисък център на тежестта ни ги прави по стабилни. Ускорението на електричките е уникално и не зависи от качеството на горивата, филтри, свещи, дросели и куп други датчици, който често в сервизите не могат да хванат и сменят всичко на ред.
  • #33
    До 40 ( преди 3 години )
    Не знам на колко км са колите, не са първа младост. Но един друг с нова гаранционна Тойота ми се оплака че го изнудили да смени съединител на 100к км в официалния сервиз. Човека беше възмутен и им казал аз на Москвича нв съм сменял съединител на 100к км, пък те в сервиза му казали ми то на новите Тойоти е така.
  • #32
    Гост ( преди 3 години )
    #37, тези ремонти на коли с какъв пробег и възраст са ако не е тайна? Защото батериите гледам ги сменят на някакви си 100-200 000 км. На мен никога не ми се е налагало да правя ремонти по двигател или скорости, все по окачване, а там електричките са си същите, че даже и по-зле, защото са по-тежки.
  • #31
    Гост ( преди 3 години )
    Не бе, т%пчо, ти не знаеш какво е горене и в ку#ата ти глава гори само дизела и бензина. Това, че в ракетните двигатели гори водород, ти откъде да знаеш, нали си урк? Пък самолет на батерия е като инвалидната ти кoличка на батерии - вози един човек с максимум 250 км/ч на максимум 500 км - страшна работа е, nqma ]o.
  • #30
    до 24 ( преди 3 години )
    Единия ми съсед прави ремонт на скоростна кутия автоматик, а тази година другия съсед прави рециклаж на турбото на дизела. Скъпи и неприятни ремонти.
  • #29
    Гост ( преди 3 години )
    О, нервичките си ли изпуснахме - ами аз просто ти паднах на нивото. Крадеца вика, дръже крадеца. Ти само едно и също пишеш и си толкова пр0ст, че на всички не се повръща от теб, ама не са те си турили БАН. Я си ходи в Украйна, там може да получиш по-адекватно лечение.
fallback
Последни