IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как бързо да охладим двигателя, ако температурата се повиши рязко

Тези действия на шофьора могат да спасят мотора от сериозни повреди

Дългоочакваното лято настъпва, а с него се появяват и някои вечни проблеми за автомобилистите. Сред тях са задръстванията на пътя, причинени от ремонти или катастрофа, които често водят до прегряване на двигателя. Експерти посочват, как може да бъде охладен задвижващия агрегат, без да бъде изключван след повишаване на температурата.


прегряване


Неизправностите на термостата, течове в тръбите или в самия радиатор, както и проблемите с помпата са основните причини за недостатъчно охлаждане на двигателя и съответно за неговото прегряване. Ако бъде пропуснат момента, топлинното натоварване върху мотора води до основен ремонт. Затова и при седене в задръстване шофьорът трябва да обръща много по-често от обикновено внимание на показанията на приборите.

Ако при поредния поглед към датчика за температурата, човекът зад волана открие, че стрелката се приближава към червената зона, то двигателят все още може да бъде спасен от прегряване. А това може да стане дори при движение, без да се налага моторът да бъде изключен.


прегряване


Най-опасно е движението с повредена система за охлаждане в сериозни задръствания. Освен топлината, отделяна от самия мотор, пространството под капака се загрява и от горещия асфалт. Към това може да се добави и топлината, отделяна от стотици други двигатели в трафика. И съвсем скоро стрелката попада в червената зона.

Ако се стигне до това, първото, което трябва се направи, е да се включи печката на най-мощен режим и да се постави на максимална температура на загряване. Разбира се, трябва да се отворят и прозорците, за да не прегреят хората в салона на автомобила. Този трик ще позволи спечелването на скъпоценно време, което ще помогне на шофьора бързо да се измъкне от общия поток и да паркира встрани от пътя.


прегряване


След спиране край пътя не трябва веднага да се гаси двигател. Напротив, автомобилът трябва да бъде оставен да работи при пълна мощност на печката и бързо да се отвари капака, след което температурата ще започне да пада.

Ако моторът бъде изгасен, заедно с него ще спре и помпата, която движи охлаждащата течност в системата. Циркулацията на последната ще се забави, а двигателят ще продължи да грее още известно време и прегряването може да стане критично.

Споменатият способ за охлаждане на задвижващия агрегат работи, когато нивото на охлаждащата течност е в норма. Която тя е по-малко и не се знае, колко от нея е останало в системата, е по-добре двигателят да бъде изключен. И не трябва да се отваря капака на резервоара с антифриз, ако температурата на мотора все още е в червената зона.


прегряване


Много по-лесно е да се изстуди двигателя, ако е започнал да прегрява по време на движение и шофьорът има място за маневри. И в този случай печката може да бъде пусната на пълна мощност и да се отворят прозорците. В случая трябва да се добави и епизодично спиране на мотора. При отпускане на педала на газта и движение по инерция се спира подаването на гориво в горивната камера. Казано по друг начин - двигателят работи, без да възпламенява въздушно-горивната смес и така около него влиза охладен въздух.

Най-добрият вариант, разбира се, е веднага да се прекрати използването на автомобил с повредена охладителна система. Ако проблемът не може да бъде отстранен на място, то трябва да се потърси специализиран транспорт, с който превозното средство да бъде откарано в сервиз. Там не само ще бъде ремонтирана системата за охлаждане, но и ще бъде направена диагностика на двигателя.


0 от 500
  • #12
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Дани ( преди 7 месеца )
    Да не смее човек да публикува някаква статия! - Няма начин в България да не бъде оплют за всяка написана дума от "компетентните" по всяка тема специалисти по всичко". -Аман от толкова много диванни специалисти!
  • #11
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Механик ( преди 7 месеца )
    Съвременните коли са с Ел. Водни помпи и движението с бавна скорост/ниски обороти въобще не ги бърка Отделно като бъдат изгасени двигателите им въпросната помпа, заедно с Ел. Перката на радиаторът продължават охлаждането за няколко минути ако има нужда.Моля редакторите да спрете да пускате едни и същи статии от ерата на Жигулите и вземете се образовайте малко ..
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Banan ( преди 7 месеца )
    "Към това може да се добави и топлината, отделяна от стотици други двигатели в трафика" на това ще отговоря така: https://***.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DFNIeQDP37Nc&ved=2ahUKEwiGj8KUxPrwAhWogP0HHZbYBEkQjjgwAHoECAMQAg&usg=AOvVaw2-WK1UlF3_6e8cTttwCyv5
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Мама ( преди 7 месеца )
    Коя кола днес загрява? Това не са Москвичи и Лади.Всеки що-годе грамотен шофьор знае за парното, за какво изобщо пишат.
  • #8
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Наблюдател ( преди 7 месеца )
    Каквото и да направи шофьора, скъпият ремонт му е сигурен
  • #7
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Митьо ( преди 7 месеца )
    Тоя не проверява ли, какъв превод е направил Гугъл???Редактори няма ли?Мали-и-и.... Излагация.... Отвсякъде....
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Al ( преди 7 месеца )
    Глупости
  • #5
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Ник ( преди 7 месеца )
    Под Печка разбирайте Парното отваряте на мах и вентилатора на мах автора не казва нещо много важно- да се провери дали работи охлаждащия вентилатор или вентилатори най често поради дефект на датчика или четкадатчика може да се даде на късо / Куплунга/ и така да се пусне вентилатора все пак това е операция която трябва да се направи от знаещ колега.
  • #4
    19 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 7 месеца )
    "Богата"????Авторчето пита гаражните майстори и/или рови в нета, ама дори да провери правописа си не може...и тая статия е пълен т.ш.к!!Писана е от човек , който сякаш няма дори шофьорска книжка...
  • #3
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Статия отново наблъскана с пълни глупости. А Петърчо така и не се научи кога и къде се пишат запетаи, кога се слага пълен член ... За жалост това е единственият български автомобилен сайт с по-богата информация.