IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Руснаци измислиха как да си зареждат колите от печката

С тази технология изминаването на 1000 км излиза около 12 лева

Русия е една от най-богатите на природен газ страни в света, но да се кара автомобил на метан в нея не е особено практично заради твърде малкия брой зарядни станции. Едно руско преприятие от сектора, наречено "Микрометан", обаче смята, че е намерило решение на проблема. То е разработило специален домашен компресор, който може да се захранва с газ направо от печката, компресира го до налягане от 200 атмосфери и след това можете да го заредите в автомобила си.
 
  
метан, LNG, компресор
Битовият вариант на компресора
  
   
От компанията уверяват, че пособието е напълно безопасно - то отговаря на стандартите за безопасност на Руската федерация. Освен това, макар и измислено в Русия, всъщност се окомплектова в Италия и Китай.

В тристъпковия компресор блок се налива моторно масло. През специален филтър се допуска газ - може и директно от битовата инсталация. Природният газ минава през три етапа на сгъстяване и очистване от примесите.
  
  
метан, LNG, компресор
  
   
Предлагат се два варианта на компресора - един за битови нужди, с капацитет 5 куб. метра газ в час (което зарежда автомобил като Skoda Scala за около четири часа), и втори за професионални цели, който има капацитет 14 куб. метра в час.

Консумативите в процеса са моторното масло, което се сменя на всеки 500 часа работа, и филтрите-изсушители, издържащи по 1000 часа. Но пък себестойността на "домашно" сгъстения газ в Русия е двойно по-ниска от тази в газстанциите - 10 рубли (22 стотинки) за кубичен метър, вместо 20 рубли. При тези тарифи едно пътуване от София до Варна би излязло около 5.50 лева. А изминаването на 1000 км - еквивалента на 12 лева и 30 стотинки. Само че, естествено, цените на природния газ в България далеч не са като тези в Русия. А и доста по-малко селища у нас са газифицирани.
  
   
LNG, метан
Слабо развитата мрежа за зареждате със CNG (сгъстен природен газ) ограничава разпространението на този тип автомобили. България впрочем е на трето място в ЕС по гъстота на мрежата, отстъпкайки само на Италия и Германия
  
  
За съжаление завидната икономия си има и цена: битовата версия на компресора струва 250 000 рубли - почти 5500 лева, а комерсиалната е 600 000 рубли (13 150 лева). При реализираните около 60 стотинки икономия за 100 км по-малкият компресор ще се изплати след... 916 000 км.

Разбира се, ако с него се зареждат повече автомобили, или ако се калкулира разликата при прехода от бензин към метан, сметката изглежда доста по-убедителна.


0 от 500
  • #14
    20 rate up comment 3 rate down comment
    222 ( преди 2 седмици )
    Разбрах следното: в България цената на пр. газ за битови потребители е почти 5 пъти по-висока от тази в Русия. Цената на Булгаргаз-три пъти по висока от цената за битови потребители в Русия . Разбрах от къде идват средствата за субсидирането за ниските цени на газа е Русия
  • #13
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Николай ( преди 2 седмици )
    Отговор към #3 едно кило метан е към 1395.1 литра т.е. пътността е много ниска. За това и се сгъстява под такова високо налягане :)
  • #12
    12 rate up comment 26 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Мразя руснаци
  • #11
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Ха ( преди 2 седмици )
    Все пак не разбрах. Как да си зареждам колата от печката? Като се опече свинското мазнината от тавата в резервоара ли да я сипя? Ако ми стане нещо на колата аутомедия носи отговорност нали?
  • #10
    14 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Може и самогон и бояршчик да пуска, дие тез пияни ватенки кво ли няма да измислят само и само да не са нормални хора
  • #9
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Д-р.Куртев ( преди 2 седмици )
    Измислено от руснаци,направено от китайци-спокоен съм за комунизЪма !
  • #8
    17 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Както казваше един японец, гледайки руски камион - тия ще измислят какво ли не, само и само да не построят пътища. А през 60те години на миналия век бяха сделали камион на дърва. Мъка.
  • #7
    9 rate up comment 7 rate down comment
    //// ( преди 2 седмици )
    За какво им е метан, като цената на бензина не ги бърка?
  • #6
    25 rate up comment 5 rate down comment
    Карач ( преди 2 седмици )
    Добре, че е останалия свят, че и колхозниците да се възползват от природните си залежи. Италия е номер едно в газовите системи а китайците са най добри в кражба на технологии и всичко останало.
  • #5
    28 rate up comment 2 rate down comment
    Дето се вика ( преди 2 седмици )
    Вода гази, жаден ходи. Имат най-много метан в световен мащаб, но не могат да го ползват, защото нямат зарядни станции.