fallback

Краят на двигателя с вътрешно горене може да дойде до 5 години

Новият стандарт Евро-7 ще направи стандартните агрегати прекалено скъпи, категорични са производителите

Предложенията на Европейския съюз за въвеждане на новите стандарти за вредни емисии - Евро-7, могат да убият двигателя с вътрешно горене още през 2026 година. Това обявиха Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Първите конкретни предложения за приемането на стандарта Евро-7 бяха направени още през октомври миналата година от Консорциум на Европейската комисия за свръхниски емисии на превозни средства, състоящ се от инженери. Според ACEA, това ще бъде пагубно за двигателя с вътрешно горене и той няма да може да се използва дори за хибридни автомобили.

Строгите модификации, които предстои да бъдат въведени, ще поставят под заплаха високопроизводителните автомобили заради необходимостта техните двигатели да отделят възможно най-малко вредни емисии дори при потегляне. Тегленето на ремаркета и каравани също няма да бъде възможно, тъй като при него двигателите са подложени на по-голямо натоварване и съответно няма как да отговарят на екологичните изисквания.

От ACEA са категорични, че за да бъде изпълнен стандарта Евро-7, бъдещите превозни средства с двигател с вътрешно горене трябва да бъдат оборудвани с многостепенен „суперкатализатор“. За бензиновите мотори той включва един електрически катализатор, два 1,0-литрови конвенционални катализатор, амонячен катализатор и филтър за твърди частици.

„Това е огромен технологичен скок, като инсталирането на толкова голямо и скъпо устройство в малка кола ще бъде невъзможно. Ще се наложат промени във всички вече съществуващи платформи за автомобили, което сериозно ще повиши крайните цени на моделите в шоу-рума", посочват от Асоциацията.

Отделно от това, всички нови автомобил с двигатели, отговарящи на стандарта Евро-7, трябва да бъдат оборудвани и със сложна система за диагностика на борда. Нейната задача е да следи работата на двигателя с вътрешно горене, за да гарантира, че той отговаря на вредните емисии поне за 200 000 км.

Експерти от автомобилната индустрия са категорични, че предложенията имат за цел да тласнат производителите към електромобили, като направят превозните средства с двигател с вътрешно горене прекалено скъпи. Нещо повече - при сегашния стандарт Евро-6 много от моделите отговарят на нивата на вредни емисии само при някои ситуации. Сега се настоява това да бъде променено, като ограниченията да бъдат приложими при всички сценарии - студен старт, движение със старт-стоп, шофиране по наклон нагоре и теглене на ремарке.

fallback
  • #42
    Кристиан Борисов ( преди 3 години )
    Абе какво са им виновни автомобилите бе? Това е пълна пунта мара! Защо първо не спрете дизеловите локомотиви и военните машини дето чадят като мазутни барутници или реактивните самолети които действително разкъсват озоновия слой пък после ми взимайте мерки за автомобилната индустрия която почти няма дял в измисленото замърсяване! Нещо гнило се случва и то исторически голямо в глобален мащаб с този COVID-19 и електрифицирането на автомобилите ...
  • #41
    Гост ( преди 3 години )
    Електричките били за мъже??? Като те гедам какъв си мъж, направо се разтреперих - да пишеш с различни никове 4 коментара е много мъжко! Да не мислиш, че сме глупави и изведнъж се появявт 4 коментара написани през 5 минути съвсем случайно? Големи сте мъже, няма що - само тролите глупости и лъжи. Със Zoe щял да се прибере от Пловдив до София, пък пробега е 80 км при 130 км/ч. И що за глупост е, че нямало проблем зимата за батерията? Нали пак от нея ще черпиш ток за подгряване, дали няма да падне?
  • #40
    41 ( преди 3 години )
    Батериите на колите имат активно подгряване/охлаждане и слабо се влияят от външна температура. В ръководство за употреба пише, че работи ок в диапазона -30/+60 градуса. Когато от ауспуха излиза пушек, КПД-то ти е най-малкия дерт
  • #39
    ДВГ чао ( преди 3 години )
    Максимум 5 години. Крайно време е да спрем да се тровим с тези ретро таратайки.
  • #38
    до 45 ( преди 3 години )
    Можеш да си изринеш клозета и да вземеш да се ашладисаш като Лондончанина, Парижанина, Берлинчанина и Датчанина. Като за начало се научи да казваш "Добър ден!"
  • #37
    TSLA ( преди 3 години )
    Ганев, веднъж тъмнокоса ми обясняваше как с блондинка не било хубаво. Същата мелодрама е в тоя сайт. Пълнолетни мъже мрънкат кат свекърви. Едни момчета монтажисти навъртяха за 4 години 100 хил. км на старото Zoe 40 и монтираха над 300 станции по частни обекти в цялата страна. Правят монтажа, закачат колата (тя е с 22kW бордово) обядват и тръгват към София. Колите на ток са за сериозни мъже, работяги, не за мрънльовци. Пробегът на -5 е същия, но ще караш със 120, не със 140. Драма няма. Мрън-мрън
  • #36
    Дидо ( преди 3 години )
    Тия евродебили няма ли кой да ги изрине най-сетне
  • #35
    Гост ( преди 3 години )
    Само ограничения човек вярва как алтернативата на чистия въздух са електричките. Това, че ако ДВГ гори водород и се получава само вода, не е важно, нали? А горенето на спирт, също би бил много по-екологично, вместо прозиводство на батерии. Но то е много е трудно да се учи и чете, нали?
  • #34
    1 ( преди 3 години )
    Значи поне 15 години още новият внос ще е неразличими от нов и на реални километри. Че тия скапани тесли с тая онлайн телеметрия не стават за подобряване от Гочето на Горубляне.
  • #33
    Гост ( преди 3 години )
    #36, само ограничен човек се радва на забрани. Пък това КПД, вземете научете как се изчислява за една система и спрете да повтаряте като папагали неща, за които не разбирате. Колко е КПД на батерията ако стане студено и не зареждате колата 3 седмици? Кокко е КПД на батерията при бързо зареждане?
fallback
Последни