fallback

Краят на двигателя с вътрешно горене може да дойде до 5 години

Новият стандарт Евро-7 ще направи стандартните агрегати прекалено скъпи, категорични са производителите

Предложенията на Европейския съюз за въвеждане на новите стандарти за вредни емисии - Евро-7, могат да убият двигателя с вътрешно горене още през 2026 година. Това обявиха Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Първите конкретни предложения за приемането на стандарта Евро-7 бяха направени още през октомври миналата година от Консорциум на Европейската комисия за свръхниски емисии на превозни средства, състоящ се от инженери. Според ACEA, това ще бъде пагубно за двигателя с вътрешно горене и той няма да може да се използва дори за хибридни автомобили.

Строгите модификации, които предстои да бъдат въведени, ще поставят под заплаха високопроизводителните автомобили заради необходимостта техните двигатели да отделят възможно най-малко вредни емисии дори при потегляне. Тегленето на ремаркета и каравани също няма да бъде възможно, тъй като при него двигателите са подложени на по-голямо натоварване и съответно няма как да отговарят на екологичните изисквания.

От ACEA са категорични, че за да бъде изпълнен стандарта Евро-7, бъдещите превозни средства с двигател с вътрешно горене трябва да бъдат оборудвани с многостепенен „суперкатализатор“. За бензиновите мотори той включва един електрически катализатор, два 1,0-литрови конвенционални катализатор, амонячен катализатор и филтър за твърди частици.

„Това е огромен технологичен скок, като инсталирането на толкова голямо и скъпо устройство в малка кола ще бъде невъзможно. Ще се наложат промени във всички вече съществуващи платформи за автомобили, което сериозно ще повиши крайните цени на моделите в шоу-рума", посочват от Асоциацията.

Отделно от това, всички нови автомобил с двигатели, отговарящи на стандарта Евро-7, трябва да бъдат оборудвани и със сложна система за диагностика на борда. Нейната задача е да следи работата на двигателя с вътрешно горене, за да гарантира, че той отговаря на вредните емисии поне за 200 000 км.

Експерти от автомобилната индустрия са категорични, че предложенията имат за цел да тласнат производителите към електромобили, като направят превозните средства с двигател с вътрешно горене прекалено скъпи. Нещо повече - при сегашния стандарт Евро-6 много от моделите отговарят на нивата на вредни емисии само при някои ситуации. Сега се настоява това да бъде променено, като ограниченията да бъдат приложими при всички сценарии - студен старт, движение със старт-стоп, шофиране по наклон нагоре и теглене на ремарке.

fallback
  • #32
    Ганев ( преди 3 години )
    Представям си как висят стотици удължители от терасите за зареждане на колите на паркинга луда работа недомислица
  • #31
    Ганев ( преди 3 години )
    Направете тест на автомобилите при температура 0 градуса или минус 5 с включени фарове и парно за обдухване на прозорците с двама човека вътре и скорост 100 км ,на една година ползвана батерия и ще имате ясна представа как тея електрики не стават за извън градско. И са пълна глупост. По добре бензиново агрегатче да развърта торбина за ток и да харчи по 2 литра на 100 и колите да не вдигат повече от 100 км. Я копувайте по едно колело и гас.
  • #30
    до 5 ( преди 3 години )
    На 19 юни 2020 групата "Собственици на електромобили в България" проведохме тест за магистрален пробег със 140км/ч на Kona 64kWh и Tesla Model X 100D по маршрута София - Пловдив - София. Наблюдаван на живо от над 20 души и качен записа във FB. Общ пробег при 140км/ч: Кона: 340 км, Model X: 377 км
  • #29
    TSLA ( преди 3 години )
    В България бързи DC зарядни са монтирани от Елдрайв, Финес чарджинг, Nexton Bulgaria, KIA и OМV по всички главни пътища. AC станции монтират масово eCars, Елдрайв, ЕV Point, Voltspot, KIA, Kolkotok и други. Който мисли обаче за "евтино каране", не е за кола. Пари се броят само когато ги печелиш ;) А който не са му обяснявали техните какво значи ауспух и за какво служи, да пита некой по-голем.
  • #28
    Teslaman ( преди 3 години )
    Дано това стане по скоро даже. В днешни врмена двигатели с 30%к.п.д нямат място.А относно пробега - не е проблема зареждането и гаража проблема е колко бързо се зареждат. Защото нищо не ви пречи ако се зареждат за 5мин. Изчакайте само тесла да пуснат новите батерии, мисля че тогава ще е големия поврат на нещата..Когато електричките станат масови , проблема ще е друг - как така ще ни оставят да караме евтино. 1000км с 10 -20лв. Умните глави ще измислият и там някоя щуротия - я данък я друго ...
  • #27
    Гост ( преди 3 години )
    Страшна логика изкара да сравняваш пералня и климатик с кола. Ти защо не ядеш ток тогава и не летиш на електрическа ракета?
  • #26
    Христо ( преди 3 години )
    Ми ходете пеша тогава. Ако ДВГ е много икономичен защо примерно не го слагат на пералните, а се включват в контакта? Защо си монтирате климатици, а не горите дърва? Аз коли не произвеждам. Да му мислят производителите. Защо да си блъскам главата като съм само потребител. Не ме интересува с какво ще върви, карам всичко. Естествено ако ми е изгодно. Ако не е изгодно, на сено ще карам, самоделка ще карам и пак ще карам, няма да съм сам.
  • #25
    Манаф ( преди 3 години )
    А коги пръдна че ме глобят ли?
  • #24
    Дедо ( преди 3 години )
    Така де - кой ти е гарантирал свободно АВТО придвижване?
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    само да кажа че живота на земята е на въглеродна основа така че не знам за какви нулеви емисии говорите като гледам май скоро ще е забранено и дишането а да те го забраниха вече гледам зомбирани с маски се мотат по улиците скоро ще ни задължат да ходим с по един *** в най горната задна част на краката заради нов мутирал щам от шимпанзе тя вярно простотията ходи по хората но в такива размери това е извън всякакви рамки
fallback
Последни