fallback

Краят на двигателя с вътрешно горене може да дойде до 5 години

Новият стандарт Евро-7 ще направи стандартните агрегати прекалено скъпи, категорични са производителите

Предложенията на Европейския съюз за въвеждане на новите стандарти за вредни емисии - Евро-7, могат да убият двигателя с вътрешно горене още през 2026 година. Това обявиха Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Първите конкретни предложения за приемането на стандарта Евро-7 бяха направени още през октомври миналата година от Консорциум на Европейската комисия за свръхниски емисии на превозни средства, състоящ се от инженери. Според ACEA, това ще бъде пагубно за двигателя с вътрешно горене и той няма да може да се използва дори за хибридни автомобили.

Строгите модификации, които предстои да бъдат въведени, ще поставят под заплаха високопроизводителните автомобили заради необходимостта техните двигатели да отделят възможно най-малко вредни емисии дори при потегляне. Тегленето на ремаркета и каравани също няма да бъде възможно, тъй като при него двигателите са подложени на по-голямо натоварване и съответно няма как да отговарят на екологичните изисквания.

От ACEA са категорични, че за да бъде изпълнен стандарта Евро-7, бъдещите превозни средства с двигател с вътрешно горене трябва да бъдат оборудвани с многостепенен „суперкатализатор“. За бензиновите мотори той включва един електрически катализатор, два 1,0-литрови конвенционални катализатор, амонячен катализатор и филтър за твърди частици.

„Това е огромен технологичен скок, като инсталирането на толкова голямо и скъпо устройство в малка кола ще бъде невъзможно. Ще се наложат промени във всички вече съществуващи платформи за автомобили, което сериозно ще повиши крайните цени на моделите в шоу-рума", посочват от Асоциацията.

Отделно от това, всички нови автомобил с двигатели, отговарящи на стандарта Евро-7, трябва да бъдат оборудвани и със сложна система за диагностика на борда. Нейната задача е да следи работата на двигателя с вътрешно горене, за да гарантира, че той отговаря на вредните емисии поне за 200 000 км.

Експерти от автомобилната индустрия са категорични, че предложенията имат за цел да тласнат производителите към електромобили, като направят превозните средства с двигател с вътрешно горене прекалено скъпи. Нещо повече - при сегашния стандарт Евро-6 много от моделите отговарят на нивата на вредни емисии само при някои ситуации. Сега се настоява това да бъде променено, като ограниченията да бъдат приложими при всички сценарии - студен старт, движение със старт-стоп, шофиране по наклон нагоре и теглене на ремарке.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Друг сценарий в моите виждания,може да ви се стори абсурден,но ще го споделя-след въвеждането на Евро-7 веднага след това ще започнат повишаването на екологичния стандарт,примерно Евро-7 се въвежда през януари след това през март въвеждат Евро-7b,после Евро-7c и така докато не стигнат до Евро-8 за по-малко от година и половина.Така производителите няма да поддържат темпо и ще спрат ДВГ. Но по -лошото е,че сме в европейския "съюз"така ,че след време ще има пропаганда и,че електричките не са еко.
  • #11
    до 13 ( преди 3 години )
    Не искаш да ставаш роб на един кабел, но сега си роб на един маркуч. И този маркуч се пълни от една шепа страни. Не ме разбирай погрешно - не съм маниак на тема електрички, просто смятам че и в тях има хляб. Според мен ако не се наложат административно (на където вървят нещата уви) електричките биха достигнали 30-40% пазарен дял в близките години.
  • #10
    Гост ( преди 3 години )
    #10, то защото електричките не са още по-стара и архаична технология. Важното е да си фЙешън.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    5, в ЕУ, повечето са 130, само Щвейцария и няколко северни са 120. И в твоеро изкаване има много АКО... има А и АКО е ... Обърни сега всички коли ел и се замисли колко кабела трябват на една стоянка, за да не се налага да чакаш колегата 20 мин (в идеалния случай). Разлика от 1ч е доста оптимистично. И стига с тази мантра, колко често пътувам 1000км. Просто не искам да ставам роб на един кабел ..сега зареждам карам и не сядам в колата с мисълта къде ще зареждам като стигна...
  • #8
    Гост ( преди 3 години )
    Няма нищо вечно, но защо до сега бяха разрешени ДВГ на петролни горива, а от утре ще са забранени? Такова фиаско очаква еврогейците, че свят ще им се завие. Като са толкова еко, да бяха залажоли първо на залесяване, после на водород или спирт като гориво, а не да врещят като папагали само срещу СО2. кога 10-членно *** семейство от Факултета ще покрие евро 7, след като само от дишане отделят повече СО2 от 3-членно нормално семейство и автомобилът им? Няма такива лицемери и двуличници като ЕС
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Да умира по-бързо, че тая архаична технология само става по-скъпа. И всеки ходи да оставя на руснаците и арабите пари по бензиностанциите.
  • #6
    ООН ( преди 3 години )
    Ето че всички прогнози които съм ви споделял тук започват да се сбъдват! Още преди 2 години ви казах че забраната за ДВГ ще дойде по скоро от очакваното. Казах ви и за Евро 7 че ще направи производството невъзможно. Но най интересното тепърва предстои! След като ликвидират ДВГ следващата стъпка ще е ликвидирането на електрическите автомобили. Целта не е просто екология. Целта е забрана на личните автомобили и тотална реформа на транспорта по глобален комунистически модел.
  • #5
    Men ( преди 3 години )
    Пак глупости мислят нашите. Вместо да оскъпяват новите автомобили с разни норми, да вземат да оскъпят старите пушешти таралясници. Най-големият ефект ще се види ако колите над 10г изчезнат от пътищата.
  • #4
    до 4 ( преди 3 години )
    Не е толкова страшно да се пътува с електричка. На повечето места по света магистралите са ограничени на 110-120. С 60 кв/ч батерия (масовите модели) с тази скорост имаш 250км пробег спокойно. Ако пътуваш по шосе - към 350. Ако имаш на всеки 100-тина км 150кв зарядно означава че на 2 или 3 часа каране имаш да спреш за 20 мин да се разтъпчиш. Тоест на 1000 км губиш около 1 час. Колко често караш по толкова. А ако е често имаш модели с по 75-80 кв/ч батерия
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    ами те в ЕП не са вечни и рано или късно и те ще бъдат сменени. Само да видим кога на псведо еко европееца ще му узрее главата, какво точно седи зад Е7. Тогава, холандците и датчаните ще си правят къмпинки по паркингите, докато чакат да заредят ток, австрийците може да се сбогуват с турзима (важи и за Хърватска), Французите ще гледат ривиерата на картички само и така. Пътуваниятя ще отнемат много повече време, летенето ще става и по скъпо, а жп транспорта не е цъфнал
fallback
Последни