fallback

Краят на двигателя с вътрешно горене може да дойде до 5 години

Новият стандарт Евро-7 ще направи стандартните агрегати прекалено скъпи, категорични са производителите

Предложенията на Европейския съюз за въвеждане на новите стандарти за вредни емисии - Евро-7, могат да убият двигателя с вътрешно горене още през 2026 година. Това обявиха Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Първите конкретни предложения за приемането на стандарта Евро-7 бяха направени още през октомври миналата година от Консорциум на Европейската комисия за свръхниски емисии на превозни средства, състоящ се от инженери. Според ACEA, това ще бъде пагубно за двигателя с вътрешно горене и той няма да може да се използва дори за хибридни автомобили.

Строгите модификации, които предстои да бъдат въведени, ще поставят под заплаха високопроизводителните автомобили заради необходимостта техните двигатели да отделят възможно най-малко вредни емисии дори при потегляне. Тегленето на ремаркета и каравани също няма да бъде възможно, тъй като при него двигателите са подложени на по-голямо натоварване и съответно няма как да отговарят на екологичните изисквания.

От ACEA са категорични, че за да бъде изпълнен стандарта Евро-7, бъдещите превозни средства с двигател с вътрешно горене трябва да бъдат оборудвани с многостепенен „суперкатализатор“. За бензиновите мотори той включва един електрически катализатор, два 1,0-литрови конвенционални катализатор, амонячен катализатор и филтър за твърди частици.

„Това е огромен технологичен скок, като инсталирането на толкова голямо и скъпо устройство в малка кола ще бъде невъзможно. Ще се наложат промени във всички вече съществуващи платформи за автомобили, което сериозно ще повиши крайните цени на моделите в шоу-рума", посочват от Асоциацията.

Отделно от това, всички нови автомобил с двигатели, отговарящи на стандарта Евро-7, трябва да бъдат оборудвани и със сложна система за диагностика на борда. Нейната задача е да следи работата на двигателя с вътрешно горене, за да гарантира, че той отговаря на вредните емисии поне за 200 000 км.

Експерти от автомобилната индустрия са категорични, че предложенията имат за цел да тласнат производителите към електромобили, като направят превозните средства с двигател с вътрешно горене прекалено скъпи. Нещо повече - при сегашния стандарт Евро-6 много от моделите отговарят на нивата на вредни емисии само при някои ситуации. Сега се настоява това да бъде променено, като ограниченията да бъдат приложими при всички сценарии - студен старт, движение със старт-стоп, шофиране по наклон нагоре и теглене на ремарке.

fallback
  • #22
    ха ( преди 2 години )
    Края ще дойде минимум след 25 години , когато дойде нов внос на Горубляне. До тогава има да се пише как двг ще изчезне.
  • #21
    край ( преди 2 години )
    Господарите на света вече са го взели решението - 0 емисии въглерод да излъчва човечеството. И това колко хубаво ръмжи, дими и върви 20г. ви кошник въобще не ги вълнува. Това че ще протестирате и ще се бунтувате също е изчислено. Повозете се още десетина години че после с маската и в трамвая/влака.
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Електрическите коли да са ни кусура. Ама сега на дневен ред идва и въглеродно неутрално селско стопанство с нови видове торове, които вероятно ще струват майка си и баща си, и респективно може да нямаме пари и за манджа. Но това е положението, принадлежим към обществото на богатите държави.
  • #19
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Не може куцо, кьораво и сакато да има кола. Това не е конституционно право.Конститиционно право е да можеш да дишаш чист въздух, нещо което властите са длъжни да осигурят по един или друг начин...
  • #18
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Хората са го измислили със зареждането - на всеки стълб на улично осветление се бодват по няколко контакта с по 2-3 квт всеки и нощно време всеки зарежда. У нас не знам кога ще го измислим обаче, тъй като улично осветление няма на много улици... Ама споко, при нас тези промени ще дойдат с много голямо закъснение. Първо е хубаво да наблегнем на това поне милион от най-замърсяващите коли веднага да бъдат бракувани, за да не ни тровят въздуха...
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Краят на двг ще дойде и без стандарта евро 7. Само чакайте някоя друга година вижте Китайците как ще започнат да пускат електромобили с цени по-ниски от тези на бензинките. В момента в Китай има 500 компании, който се занимават с производство на електромобили. Много са напред с новите технологии и ще наводнят целия свят.
  • #16
    Гост1 ( преди 2 години )
    Тези евро-еко-******** са тотални безумници и лицемери, направо ми писна да слушам вече за мантрата хибриди и електромобили. Или май наистина крайната цел е да изчезне личния транспорт и да се качваме на каруците(сигурно и тях ще забранят).
  • #15
    Гост ( преди 2 години )
    Браво български медии, браво че ми изтриете коментара. Вие изобщо не сте продажни, объркал съм се. Гордея се със свободата на словото, гордея се с българската журналистика, гордея се как приемате и не триете различните мнения. Жалка картинка сте, наистина жалка!!! Да ви уринирам на продуктовото позициониране, но щом ви се плаща, ще слушкате.
  • #14
    Фифти фифти ( преди 2 години )
    А може и да не дойде
  • #13
    Гост ( преди 2 години )
    Защото сигурно имам повече акъл от тях и не разчитам на помощи. Поме знам как се правят деца, а вашите ще ги правят афроонези, докато вие си карате електричките, веганствувате и ви е страх да не ви изникне някой косъм повече по нежните крачета.
fallback
Последни