IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Ferrari и Lamborghini не рекламират по телевизията

Италианските производители залагат на различни стратегии при избора на клиенти

Мнозина вероятно се чудят, защо модни къщи като Hermes и Louis Vuitton нямат телевизионни реклами. Същото се отнася и за два от най-големите конкуренти в автомобилната индустрия - Lamborghini и Ferrari. Дали защото наистина нямат нужда от такава или просто не искат да се продават на „грешните хора“?


Ferrari


Рекламата винаги е била много важна за всяка индустрия, но при производителите на автомобили има компании, които са открили други начини на маркетинг. Ferrari, например, винаги е произвеждал невероятни коли, като си остава една от най-трудно достъпните марки при закупуването на някои специални модели. Те са запазена територия за онези, които имат отношения с бранда от известно време.

Затова и италианската компанията използва техника на продажби с голямо търсене и ниско предлагане. Целта все още е да се създава шум около най-новия модел, така че хората, които искат да си го купят, да могат да се запознаят с марката и да развият връзка с дилъра си, преди името им да попадне в списъка на чакащите.


Ferrari


Във Ferrari са наясно, че клиентите им няма да гледат телевизия или да ровят в Instagram, за да се решат на покупка на нов автомобил. Те правят милиони и могат да си позволят закупуването на Ferrari, но прекарват свободното си време по други начини. Освен това, компанията не желае да рекламира продуктите си на хора, които просто няма да ги оценят.

В същото време, компанията е много придирчива по отношение на имиджа си и скандалът с германският моден дизайнер Филип Плейн, който рекламира новите си маратонки на капака на своето 812 Superfast е доказателство за това. Ferrari заведе и спечели дело, тъй като счита това за нарушаване на имиджа.


Филип Плейн Ferrari


Случаи като този обаче изглеждат, сякаш марката губи връзката с реалните си клиенти. Филип Плейн е богат плейбой, който демонстрира именно живота на собственик на Ferrari. Защо тогава компанията е против това, той да рекламира нейните продукти? Отговорът отново е в липсата на реклама - просто италианците искат сами да изберат, кой да бъде видян в техните автомобили.

При конкурента Lamborghini нещата са различни. Там искат хората да показват колите си и така да предизвикват още по-голям интерес. Автомобилите на марката струват стотици хиляди долари (както и тези на Ferrari), но те са насочени към друг тип клиенти. Още от самото начало в Lamborghini са наясно, че трябва да правят щури и крещящо изглеждащи коли, предназначени за хора, търсещи нещо наистина диво и отличаващо се.


Lamborghini


Клиентите на марката са напълно съгласни с това. Никой не си купува Lamborghini, защото иска да се наслади на италиански лукс. Купува си го, защото този автомобил изглежда и звучи безумно.

В Lamborghini обаче също не рекламират продуктите си за широката публика. А причината е като при Ferrari - хората, които имат възможност да си купят автомобил на марката, няма как да бъдат повлияни от телевизионна реклама, колкото и впечатляваща да е тя.


Lamborghini


Вместо това, италианците остават продуктите им да говорят сами за себе си. В компанията, подобно на Ferrari, са наясно, че са марка, запазена за горните слоеве на обществото. И за да стане неин клиент, съответният човек трябва да изкарва милиони.

0 от 500
  • #3
    23 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Защото клиентите на тези марки не гледат телевизия и не си губят време с такива глупости. Телевизията е направена да се промиват мозъците на простолюдието и да се разпространява политическа пропаганда и определени идеологии.
  • #2
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Още си живеем по законите на джунглата, но вместо зъби и нокти сега са важни парите и властта. А Ферари просто е скъпа играчка. Някой беше казал нещо от рода на: ще направите няколко обиколки преди да се счупи, но пък ще бъдат невероятни тези няколко обиколки.
  • #1
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Jojo ( преди 3 години )
    Akо един ден станат електрички ще им трябва реклама ,защото нищо няма да ги различава от другите освен дизайна ,sorry ,но факт