IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Ferrari и Lamborghini не рекламират по телевизията

Италианските производители залагат на различни стратегии при избора на клиенти

Мнозина вероятно се чудят, защо модни къщи като Hermes и Louis Vuitton нямат телевизионни реклами. Същото се отнася и за два от най-големите конкуренти в автомобилната индустрия - Lamborghini и Ferrari. Дали защото наистина нямат нужда от такава или просто не искат да се продават на „грешните хора“?


Ferrari


Рекламата винаги е била много важна за всяка индустрия, но при производителите на автомобили има компании, които са открили други начини на маркетинг. Ferrari, например, винаги е произвеждал невероятни коли, като си остава една от най-трудно достъпните марки при закупуването на някои специални модели. Те са запазена територия за онези, които имат отношения с бранда от известно време.

Затова и италианската компанията използва техника на продажби с голямо търсене и ниско предлагане. Целта все още е да се създава шум около най-новия модел, така че хората, които искат да си го купят, да могат да се запознаят с марката и да развият връзка с дилъра си, преди името им да попадне в списъка на чакащите.


Ferrari


Във Ferrari са наясно, че клиентите им няма да гледат телевизия или да ровят в Instagram, за да се решат на покупка на нов автомобил. Те правят милиони и могат да си позволят закупуването на Ferrari, но прекарват свободното си време по други начини. Освен това, компанията не желае да рекламира продуктите си на хора, които просто няма да ги оценят.

В същото време, компанията е много придирчива по отношение на имиджа си и скандалът с германският моден дизайнер Филип Плейн, който рекламира новите си маратонки на капака на своето 812 Superfast е доказателство за това. Ferrari заведе и спечели дело, тъй като счита това за нарушаване на имиджа.


Филип Плейн Ferrari


Случаи като този обаче изглеждат, сякаш марката губи връзката с реалните си клиенти. Филип Плейн е богат плейбой, който демонстрира именно живота на собственик на Ferrari. Защо тогава компанията е против това, той да рекламира нейните продукти? Отговорът отново е в липсата на реклама - просто италианците искат сами да изберат, кой да бъде видян в техните автомобили.

При конкурента Lamborghini нещата са различни. Там искат хората да показват колите си и така да предизвикват още по-голям интерес. Автомобилите на марката струват стотици хиляди долари (както и тези на Ferrari), но те са насочени към друг тип клиенти. Още от самото начало в Lamborghini са наясно, че трябва да правят щури и крещящо изглеждащи коли, предназначени за хора, търсещи нещо наистина диво и отличаващо се.


Lamborghini


Клиентите на марката са напълно съгласни с това. Никой не си купува Lamborghini, защото иска да се наслади на италиански лукс. Купува си го, защото този автомобил изглежда и звучи безумно.

В Lamborghini обаче също не рекламират продуктите си за широката публика. А причината е като при Ferrari - хората, които имат възможност да си купят автомобил на марката, няма как да бъдат повлияни от телевизионна реклама, колкото и впечатляваща да е тя.


Lamborghini


Вместо това, италианците остават продуктите им да говорят сами за себе си. В компанията, подобно на Ferrari, са наясно, че са марка, запазена за горните слоеве на обществото. И за да стане неин клиент, съответният човек трябва да изкарва милиони.

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 3 години )
    Ако си мислиш , че Ферари , Ламбо, Бугати, Ролс Ройс и компания плащат за статии, объркал си рейса пич. Та те дори за тестове не канят ***. И още - има куп забрани да се публикува инфо за времена на писти и тем подобни сухи данни. Години наред Ролс не обявяваха даже конските сили на колите си. Да си чел някъде за Ферари или Бугати времена на Нюрбургринг?
  • #12
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Смях в залата, всичко се рекламира , репортажите в специализираните списания и сайтове , да не си мислите че са безплатни
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 3 години )
    Е причината е повече от ясна. Те нямат нужда да предизвикват интерес към колите си. Интереса го има в пъти повече от нужният.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Ferrari fan до карач ( преди 3 години )
    Bullshit!!Карач ли си шивач ли си не те знам но това дето си писал е пълна тъпня!!
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    CNAP ( преди 3 години )
    Всъщност поредиците от Need For Speed правят достатъчно добра реклама на двете марки автомобили, ако се замислим.
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 3 години )
    +1 Мерца е топ колата,но най великата марка винаги ще си остане Черното конче(дори слепия полковник в "Усещане за жена"знаеше коя е топ фигурата в автомобилостроенето..нооо тъй като не мога да си позволя Ферари,карам каквото има демек Алфа :р
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Стоян ( преди 3 години )
    До номер 12. Абе селски къде живееш в Италия и къде ги видя тези реклами на Ферари, защото аз съм тук от 1986год.и до сега не съм видял
  • #6
    11 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам кой би си купил Ламбо пред Ферари.... Някой от Дубай сигурно... Особено последните 10-на години Ферари предлагат абсолютно безкомпромисни автомобили.
  • #5
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Nik ( преди 3 години )
    Пак тъпо заглавие от неграмотен журналист!Ела в Италия да видиш дали не се рекламират пък после пиши! Всеки ден по няколко пъти дори в едната реклама се казва,че може да заявите желан от Вас цвят!За Ферари става въпрос.
  • #4
    4 rate up comment 29 rate down comment
    Карач ( преди 3 години )
    Добрата стока не се нуждае от реклама! Рекламират се труднопродаваеми ***. Ферари ,си купува тоя дето няма пари за Ламборджини