fallback

Очаква ли ни и ограничение на ускорението?

След като намалиха максималната скорост, производителите обмислят и нови мерки за по-висока безопасност

Определено живеем в епоха на борбата с максималната скорост. Някои европейски държави - като Великобритания и Испания, например, вече намалиха този показател по пътищата си, а се очаква още няколко страни да ги последват.

Всъщност, принудителното снижаване на максималната скорост е стара практика. При някои модели тя е ограничена на 250 км/ч, но във Volvo отидоха още по-далеч и новите им модели не могат да вдигнат повече от 180 км/ч. Същото въвеждат и в Renault, като трябва да признаем, че 180 км/ч на обществен път все още си е много.

Все повече експерти обаче питат, дали производителите вървят в правилна посока. Ограничението на скоростта трябва да бъде в главата на шофьора, а не в електрониката на автомобила му. Затова и отговорът се появява сам - следващата крачка трябва да бъде в ограничение на динамиката на преводното средство.

Всъщност, този показател определено прави автомобила по-опасен, отколкото максималната му скорост. Не всеки шофьор може да се справи с кола, вдигаща 100 км/ч от място за 3 секунди. А какво да кажем за новата Tesla Roadster, която с пакет Space X, ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 1,1 секунди?

За да се достигне максимална скорост са нужни три неща - време, достатъчно дълъг участък от пътя и твърдо намерение за нарушаване на правилата на движение. Често това е трудно постижимо, а обявеното от производителя ограничение е по-скоро маркетинг и не помага за безопасността. Докато ускорение до 100 км/ч за 3 секунди е нужен само мощен автомобил, който е много опасен за останалите на пътя.

Изследвания показват, че реакцията на шофьора на светналите пред него стопове на автомобил отнема 1,25 секунди, а на пресичащо пътя друго превозно средство - 1,5 секунди. Управлявайки машина, която ускорява до 100 км/ч по-бързо, човекът зад волана не може да направи почти нищо. Факт е, че понякога ускорението помага за измъкване от опасна ситуация, но това го няма в статистиката.

Затова и все по-често се обсъжда възможността за въвеждане на ограничение в динамиката на автомобила. Засега подобни разговори все още са в началото, като се обсъждат различни варианти, но с оглед на това, че безопасността се превръща в приоритет на производителя, не е изключено скоро да започнат да се взимат мерки и в това отношение.

fallback
  • #6
    Чичо ви ( преди 3 години )
    От край време има изобилие от катастрофи поради липса на мощност/ускорение при изпреварване. Но не съм чувал някой да е направил ПТП при ускорение от светофар например. Но ако има такива, то причината е в задкормилното устройство, което и с 50к.с. ще се натресе на нещо!
  • #5
    До пешо ( преди 3 години )
    ти и такива като теб трябва да се върнете на лади и москвичи, стига да спазвате основното правило при каране по магистрала: В ДЯСНАТА ЛЕНТА!!
  • #4
    Пешо ( преди 3 години )
    Аз съм за ограничение на скоростта, защото загинаха много невинни, заради безотговорни шофьори, които решават, че може да си карат с 180 или 200 бараката на 15+ години, ограничение от 130-140км на магистрала е добре, само да сложат и камери за средна скорост, за да се спазва това ограничение, а отностно производителите, могат да си ограничат автомобилите и на 150км, аз нямам драма с това, защото карам с 140 на магистрала!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Само това оставаше
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Оказва се че новите електрически спортни двигатели са много по-пъргави от двг-тата и затова ще се наложат такива ограничения. Не помня някой ДВГ да ускорява за 1.1 секунда до 100, дори и такива за 3 секунди сигурно се броят на пръсти.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    модерни времена.. ограничения.. ограничения.. и пак ограничения. За съжаление и хората стават все по ограничени в междуушното пространство..
fallback
Последни