В последните години най-важните характеристики на един автомобил не са мощността и максималната скорост, а разходът на гориво и нивата на вредни емисии. Това са реални стойности, които позволяват да се сравняват двигателите на отделните модели. Въпреки това, трудно може да се определи най-ефективният задвижващ агрегат, защото потреблението на гориво зависи не само от мотора, но също така от трансмисията (задвижване на четирите колела или само на едната ос, както и вида скоростна кутия), съотношението на предавките, теглото и аеродинамиката.
Вчера ви представихме най-ефективните бензинови двигатели, които не са електрифицирани, тоест не използват хибридна помощ, а днес идва ред на дизеловите мотори. Класацията е съставена от колегите ни от Motor1, като данните са според цикъла WLTP, обявен от производителя. Така не са близо до реалните, самите автомобили да разделени по категории.
В случая след името на модела е посочена модификацията (двигателя), скоростната кутия (5 М - 5 предавки, механична, 8 А - 8 предавки, автоматична), конските сили и въртящия момент, като и средният разход на гориво.
Най-ефективните дизелови двигатели на пазара (ГАЛЕРИЯ):
Skoda Kodiaq 2.0 TDI Evo DSG7 150 к.с., 360 Нм 5,3 л/100 км
Seat Tarraco 2.0 TDI Evo DSG7 150 к.с., 360 Нм 5,3 л/100 км
Alfa Romeo Stelvio 2.2 turbodiesel 8А 160 к.с., 450 Нм 5,7 л/100 км
Mercedes GLC 200 d 4Matic 9 А 163 к.с., 360 Нм 5,8 л/100 км