Поколението B7 на Volkswagen Passat всъщност не е напълно нов модел, а сериозна преработка на предишната генерация на модела - B6. Той се появи на пазара през 2010 година, като при него бяха отстранени много от проблемите на предшественика му, който си беше заслужил много критики.
Недостатъците на B6 бяха най-различни, като се започне от ръчната спирачка и окачването, премине се през част от моторите и се стигне до скоростната кутия DSG, която всъщност е виновна до голяма степен за лошата слава на модела. Повечето от тези слабости, но не всички, бяха отстранени при B7, който сега е сред най-търсените седани от този клас на пазара на употребявани автомобил.
Какво да очакваме от VW Passat (B7) на старо (ГАЛЕРИЯ):
Претенции към 6-степенната механична скоростна кутия почти няма, но пък съединителят не е от най-надеждните, като се отчитат много случаи, при които той приключва още на 50 000 км. Маховикът, особено на дизелите, също не живее дълго.
Версията за САЩ се предлага с класически хидроавтомат, но тя почти не се среща в Европа. Затова и при избора на автоматик вариантите за два - 7-степенен "робот" DSG7 със "сух" съединител (DQ200) или 6-степенна DSG6 c "мокър" съединител (DQ250).