В наши дни името Skoda означава практични, рационални автомобили за хора, които предпочитат функционалността пред емоцията. Но в над вековната си история чешката марка има и модели, които драстично се отклоняват от пътя на здравия разум. Навръх 126-ата годишнина от основаването на производство в Млада Болеслав от Вацлав Клемент и Вацлав Лаурин ще си припомним най-слабо познатите измежду тях.
12-те най-необичайни модела на Skoda (ГАЛЕРИЯ):
RSO (Radschlepper Ost)
RSO влиза в производство на 2 септември 1942. Задвижва се от четирицилиндров двигател с обем 6 литра, мощност от 90 коня и задвижване на четирите колела чрез петстепенна механична трансмисия - същата като в KdF, първообраза на Volkswagen Beetle.
7-тонният камион може да превозва 15 бойци през произволен терен, но има и един съществен недостатък - харчи гориво като змей. В пресечена местност разходът е 200 литра на 100 км, а в блато - близо 600 литра на 100 км.
Въпреки това са произведени 206 бройки. Някои от тях надживяват войната и след това служат в ГДР за граждански нужди.
RSO влиза в производство на 2 септември 1942. Задвижва се от четирицилиндров двигател с обем 6 литра, мощност от 90 коня и задвижване на четирите колела чрез петстепенна механична трансмисия - същата като в KdF, първообраза на Volkswagen Beetle.
7-тонният камион може да превозва 15 бойци през произволен терен, но има и един съществен недостатък - харчи гориво като змей. В пресечена местност разходът е 200 литра на 100 км, а в блато - близо 600 литра на 100 км.
Въпреки това са произведени 206 бройки. Някои от тях надживяват войната и след това служат в ГДР за граждански нужди.


2