В наши дни името Skoda означава практични, рационални автомобили за хора, които предпочитат функционалността пред емоцията. Но в над вековната си история чешката марка има и модели, които драстично се отклоняват от пътя на здравия разум. Навръх 126-ата годишнина от основаването на производство в Млада Болеслав от Вацлав Клемент и Вацлав Лаурин ще си припомним най-слабо познатите измежду тях.
12-те най-необичайни модела на Skoda (ГАЛЕРИЯ):
PA-II Zelva
Бронята е с дебелина до 5.5 милиметра и се изработва ръчно. Огромната маса се задвижва от четирицилиндров мотор с обем от цели 9.7 литра. Хора, служили в "костенурката", описват вътрешното пространство като стая за мъчения заради вибрациите и горещината. Максималната скорост е 70 км/ч. Машината обаче не е особено практична: тя няма нито висок просвет, нито добра проходимост, а масата й от над 7 тона е заплаха за всеки асфалтов път по онова време. Произведени са само 12 екземпляра. Три са предадени на полицията във Виена за борба с безредици, останалите служат в Чехословакия.
Бронята е с дебелина до 5.5 милиметра и се изработва ръчно. Огромната маса се задвижва от четирицилиндров мотор с обем от цели 9.7 литра. Хора, служили в "костенурката", описват вътрешното пространство като стая за мъчения заради вибрациите и горещината. Максималната скорост е 70 км/ч. Машината обаче не е особено практична: тя няма нито висок просвет, нито добра проходимост, а масата й от над 7 тона е заплаха за всеки асфалтов път по онова време. Произведени са само 12 екземпляра. Три са предадени на полицията във Виена за борба с безредици, останалите служат в Чехословакия.


2