Пазарът на нови автомобили в Европейския съюз очаквано записва рекорден растеж през април - цели 256% повече от същия месец на 2020, когато по-голямата част от общността беше в строг локдаун. Даже българският пазар може да се похвали със 191% ръст за този месец (по данни на браншовата организация АСЕА), и с 18% от началото на годината. И това обаче е нищо на фона на пазари като италианския (+3276 процента) или ирландския (+1988%).
Volkswagen удържа уверено преднината си като най-продаваната марка в Европа, а втората позиция, дълги години държана от Renault, сега е за френския конкурент Peugeot.
Всички основни марки растат за четиримесечието спрямо миналата година, с изключение на Honda, която отчита 13% спад, и на Mitsubishi, която вече не се предлага на повечето европейски пазари. Колкото до април, ръстовете при повечето брандове са трицифрени. Рекордът е за Lancia, която е отчела с 4501% повече продажби спрямо април 2020.
20-те най-продавани марки в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Германският премиум бранд успява да отчете 26% ръст на годишна база, независимо, че през 2020 спадът при него не беше особено голям. Пазарният дял на баварците е 5.6%, а изоставането от конкурента Mercedes в ЕС се измерва само с около хиляда автомобила.