IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Bugatti пенсионира най-измъчения си автомобил

С прототипа 4-005 са проведени най-тежките тестове на Chiron

Всяко Bugatti Chiron си има своя история, но нито една от тях не може да се сравнява с тежкия живот на прототипа 4-005. Той е една от 8-те тестови коли, създадени през 2013 година, като на нея е разработен и изпробван целия софтуер на модела.


Bugatti Chiron тестови прототип


Общо 30-те блока за управление на хиперколата са подложени на специфични тестове, за да може инженерите да следят за състоянието и надеждност на всяка модификация. С прототипа 4-005 са работили общи 13 души - инженери, компютърни специалисти и физици. Всеки от тях се е занимавал с отделен специфичен компонент като навигация, интерфейс, система за конферентни разговори и др.

„В случая с 4-005 проведохме всички тестове и бяхме на път в продължение на много седмици и това ви обединява. С този прототип ние оформихме Chiron, а това беше едно огромно предизвикателство, защото разработката на комбинация от задвижваща система и интуитивна работа със системите е много трудна", коментира Рудигер Варда, който разработва коли на Bugatti от 20 години.


Bugatti Chiron тестови прототип


Именно този автомобил (4 означава прототип, а 5 е номерът на производство) обиколи света преди премиерата на Chiron през 2016 година, за да може да бъде тестван в различни условия - горещини в пустинята на Южна Африка, снежни преспи в Скандинавия и бързи обиколки на пистата "Нардо" в Италия.

"Понякога се налагаше колата да се кара 10 часа наведнъж, което е истински подвиг. Вечер слизахме от нея като пребити", обяснява Норберт Уфман, който отговаря за телеметрията и свързаността в Bugatti.


Bugatti Chiron тестови прототип


Сега, след 8 години тестове и навъртени 74 000 км прототипът 4-005 официално ще бъде пенсиониран. И ще остане в завода в Мюлсхайм като музеен експонат.

Снимки: Bugatti

0 от 500