IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

"Черната кутия" става задължителна за всички нови коли през 2022 година

Автомобилите трябва да бъдат оборудвани и с интелигентен ограничител на скоростта

Европейският съюз вече предупреди автомобилните производители за това, че са задължени да поставят на новите си автомобили няколко нови системи за безопасност. От май 2022 година всички, произведени в ЕС нови коли, трябва да бъдат оборудвани с интелигентен ограничител на скоростта. Освен него, те трябва да получат "черна кутия" (като при самолетите), а също така и видеорегистратор.


черна кутия


Идеята за поставяне на "черни кутии" (система EDR) в новите превозни средства е от няколко години. С тяхна помощ ще може да се разбира всичко, което се случва по време на движение, като това е особено важно при разследване на катастрофа. Те ще бъдат свързани с въздушните възглавници и ще записват данни за скоростта, спирането, местоположението на автомобила и работата на електронните асистент.

Експерти посочват, че въвеждането на тази технология е поредната крачка към автономните автомобили. От Европейската комисия да категорични, че конфиденциалността на системата EDR е гарантирана, тъй като тя няма да пази нито регистрационни номера, нито идентификационни данни, а само сведения за шофиране. При катастрофа обаче ще се записват и събитията, разиграли се след това.

Според наредбите, всички нови автомобили, продавани в ЕС от май 2024 година, трябва да разполагат още с детектор, следящ за умората на шофьора и за отвличане на вниманието му, асистент, който се активира при отвличане на вниманието, автоматично активиране на сигнал при аварийно спиране и тестер за алкохол, свързан със стартера.


ограничител на скоростта


Новият регламент влиза в сила от 6 юли 2022 година, което означава, че автомобилните производители ще имат около 2 години, за да се подготвят за поставянето на тези системи и технологии в своите автомобили.

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Весо тока ( преди 2 месеца )
    Забелязал съм в моята професия, че като включа устройство за 12V на 220V се получават светлинни и звукови ефекти като от сирийски военен конфликт. Също така електронните устройства не работят добре след 10 секундно третиране в микровълнова. Ще изпратя на ЕС бюрократите опитни образци.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тези ел. системи струват повече пари, но в някои случаи ще бъдат и от полза. За европейците няма да е проблем да доплатят за тях, но за нас ще е проблем по-високата цена, защото доходите ни не са европейски.
  • #8
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да хвалиш старите коли е като да хвалиш старите телевизори или перални. На който не му харесва прогреса да си намери кола с манивела.
  • #7
    14 rate up comment 0 rate down comment
    До Хахах ( преди 2 месеца )
    Май не си карал достатъчно кола с карбуратор! Когато се появи първо моно инжекцията и после пълната инжекция, направо се родихме, защото не само вървеше повече и беше по-икономична, но и не се задръстваше и нямаше нужда от настройки. Бързо се свиква с хубавото. Единственото предимство на карбуратора е, че можеш да опиташ сам да го оправиш. Но 90% от хората няма да се справят и само ще псуват ;)
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Старите коли имаха само един голям проблем и това беше ръждата! А също и стареенето на някой гуми и пластмаси. Сега обаче материалите и технологиите за производство са много развити и няма проблем да се направи качествена и здрава кола която да издържа 30 години без никакви ремонти. Но просто фирмите нямат изгода от това. Те искат да ви продават нови модели на всеки 3-4 години. И затова и новите коли са толкова калпави и натъпкани с "екстри" които на никой не са нужни освен на производителя.
  • #5
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Хахах ( преди 2 месеца )
    Най добри бяха старите коли без никаква електроника в тях. Всичко механично и здраво направено. В цялата кола има 10 жици накръст. Горивната система с карбуратор. Просто и надеждно. Лесно се настройва и ремонтира. Всичко по колата се разглобява и почиства в полеви условия. Тези коли с правилна поддръжка са вечни. Руските коли и те така бяха направени. И затова въпреки лошата им изработка пак имаха много дълъг живот. А представете си сега да се направи такава кола със качествена изработка..
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Хахах ( преди 2 месеца )
    Аз от години ви обяснявам че старите автомобили са по добри и по практични от новите ама вие не та не. Новите били по хубави. И кое им хубавото? Все по сложни и скъпи ги правят. Вече нищо не можеш да си ремонтираш сам защото всяка една част е свързана към компютър и ти трябват специализирани инструменти, стендове, диагностики и не знам си какво да разбереш какво е счупено. А старата кола и правиш основен ремонт в гаража с един обикновен комплект инструменти дето се продава навсякъде.
  • #3
    15 rate up comment 0 rate down comment
    :))) ( преди 2 месеца )
    А стакълце с отпечатък и фекална пробка, кога?
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 2 месеца )
    Почна се!
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    mancho ( преди 2 месеца )
    The "Matrix"...