IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Системата за аварийно спиране става задължителна за всяка нова кола

Решението на Европейската комисия влиза в сила догодина

Системата за аварийно спиране става задължителна за всяка нова кола

Всички нови автомобили в ЕС ще трябва да бъдат оборудвани с автоматична система за аварийно спиране (AEB). Това бе гласувано от Европейски парламент, а инициативата е на Комисията на транспорт.

Системата за аварийно спиране става задължителна за всяка нова кола

За да влезе в сила новият закон, той трябва да бъде гласуван и от Европейската комисия (ЕК). Очаква се тя да обяви решението си не по-рано от март 2018 г. Съответно правилото ще влезе в сила в средата на следващата година.

Законопроектът влезе в Европарламента, след като агенцията за промишлена безопасност Thatcham Research публикува свой доклад. В него се посочвва, че в около 70% от новите автомобили не разполагат в стандартното си оборудване с функция за екстремно спиране.

Системата за аварийно спиране става задължителна за всяка нова кола

„Автономнната система за аварийно спиране ще намали катастрофите с около 38%. В момента едва 30% от новите автомобили на европейски пазар имат AEB в стандартното оборудването си. Явно единственият начин за подобряване на ситуацията е промяна с помощта на законодателството. Така AEB и адаптивният круиз-контрол ще станат стандартни системи за всяка нова кола”, обясни изпълнителният директор на Thatcham Research Питър Шоу.

Системата за аварийно спиране става задължителна за всяка нова кола

В САЩ автомобилните производители доброволно приеха системата AEB да влезе в стандартното оборуване на новите коли от 2022 г.

Снимки: Thatcham Research
 

Тагове: ec
0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Аморфис ( преди 1 година )
    А кога ще направят система, която да ти връща фаса, изхвърлен през прозореца обратно в колата ? Че всеки втори пушач е наследник на Бай Ганьо!
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Има два метода за следене на налягането в гумите. Единия не върши работа, останалото е кой производител кое ще избере. Абсолютно е вярно, че даден производител вгражда абсолютно еднакви системи и софтуер в своите модели. Различни би означавало допълнителни разходи. Затова и доста от нещата могат да се "отключват" или променят с четец
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Петър ( преди 1 година )
    Точно, ако колата ти е 160 000 не значи, че е по- добра от моята за 60 000. Точно такъв беше случая с Волвото мо. Гледах 5th Gear и в пряко сравнение Волвото беше по-добро, работеше в по-големи граници на скоростта. Тогава С калсата беше 200 и а моята 61к. Друг пример Пежо 308(предното) старт -стопа ( нещо което изключително много ме дразни) по-добтра от тази на БМВ/МБ/VW. По-долу бе писано, че не се прави за модел-10000% съгласен
  • #9
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Големите автомобилни компании не инвестират в специфична електроника за всеки отделен модел - т.е. "безмислените екстри" са с еднакво качество в цялата гама. BMW 1-ва серия няма асистенти с по-лошо качество от 7-ма, примерно.
  • #8
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Виж, и аз имам кола за 190 000 лв. с всички тези екстри. Само че ЕС ще задължи Опел да ги монтира в Корса за 16 000. Нали не си въобразяваш, че ще са на същата цена и качество? Както вече посочих: имаме челен пример със системите за налягане на гумите. Журналисти бяха правили независимо изследване на евтиния вариант, който вече масиви се вгражда и използва само датчиците на ABS, и бяха открили, че не правят абсолютно нищо.
  • #7
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ще са напълно излишни, както по долните писаха! Какъв е смисъла, моята нова кола да спре аварийно, при положение че този зад мен с 20г коптор ме удари. Причини всякакви, дремене, говорене, липса на гуми, липса на тази функция и те така. Аз и сега спирайки се оглеждам за такива индивиди.
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Колата служи да си върша работата и много рядко имам време да карам за удовоствие, тогава да, тези екстри нямат смисъл. Но за удоволствие послед и съм карал преди сигурно 10 години- последно време ми се налага само да стигма бързо от А до Б и тогава тези системи имат смисъл особено тази за автоматично спиране. Нека не забравяме, че в големите градове трафика не е само от професионални шофьори
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Безсмислените" екстри, като безключов достъп, 360 камера, автоматично отваряне на багажника, гласовите команди ( да изнервящо е, 90% от случаите не ме разбита но имам 5-6 неща който съм се научил да стартирам с гласова команда и в трафик ме улеснява), налягане на гумите (особено когато си на дълъг път -нямам предвид 300-400 км), пренасяне на телефона на дисплея на навигацията. Знам, че повечето тук ще кажат, това са глупости-тя колата е за каране. Съгласен донякъде но в моя случай
  • #4
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Глупости, почти всеки производител предлага тази екстра вече и нивото съвсем не е това от преди 10 години. Никой не е казал да оставиш волана и *** и колата сама да се оправя- разбирате, че няма да избегне 100% от случаите, но дори и 5% да са би имало огромен икономически ефект (и не само). Малко е трудно да се спори в този форум, като по-голяма част от пишештите или нямат книжка или са се качвали в по-нов от 10 госини автомобил само да пробвар как е. Аз си харесвам "безсмислените" екстри
  • #3
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Човекът е прав, като казва, че е простотия. Системите просто не са достатъчно добри, нито са еквивалентни, за да са сигурни, и няма да са такива още поне 10 г. Проблемът е, че изискват огромна изчислителна мощ, която може да се вгради в кола, но срещу цена, която нито производителите, нито клиентите са готови да платят. Резултатът ще е, както със задължителните системи за спадане на гуми, че ще започнат да вграждат евтини, недоразвити системи, които са по-опасни, отколкото полезни.