IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Системата за аварийно спиране става задължителна за всяка нова кола

Решението на Европейската комисия влиза в сила догодина

Системата за аварийно спиране става задължителна за всяка нова кола

Всички нови автомобили в ЕС ще трябва да бъдат оборудвани с автоматична система за аварийно спиране (AEB). Това бе гласувано от Европейски парламент, а инициативата е на Комисията на транспорт.

Системата за аварийно спиране става задължителна за всяка нова кола

За да влезе в сила новият закон, той трябва да бъде гласуван и от Европейската комисия (ЕК). Очаква се тя да обяви решението си не по-рано от март 2018 г. Съответно правилото ще влезе в сила в средата на следващата година.

Законопроектът влезе в Европарламента, след като агенцията за промишлена безопасност Thatcham Research публикува свой доклад. В него се посочвва, че в около 70% от новите автомобили не разполагат в стандартното си оборудване с функция за екстремно спиране.

Системата за аварийно спиране става задължителна за всяка нова кола

„Автономнната система за аварийно спиране ще намали катастрофите с около 38%. В момента едва 30% от новите автомобили на европейски пазар имат AEB в стандартното оборудването си. Явно единственият начин за подобряване на ситуацията е промяна с помощта на законодателството. Така AEB и адаптивният круиз-контрол ще станат стандартни системи за всяка нова кола”, обясни изпълнителният директор на Thatcham Research Питър Шоу.

Системата за аварийно спиране става задължителна за всяка нова кола

В САЩ автомобилните производители доброволно приеха системата AEB да влезе в стандартното оборуване на новите коли от 2022 г.

Снимки: Thatcham Research
 

Тагове: ec
0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Аморфис ( преди 3 години )
    А кога ще направят система, която да ти връща фаса, изхвърлен през прозореца обратно в колата ? Че всеки втори пушач е наследник на Бай Ганьо!
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Има два метода за следене на налягането в гумите. Единия не върши работа, останалото е кой производител кое ще избере. Абсолютно е вярно, че даден производител вгражда абсолютно еднакви системи и софтуер в своите модели. Различни би означавало допълнителни разходи. Затова и доста от нещата могат да се "отключват" или променят с четец
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Петър ( преди 3 години )
    Точно, ако колата ти е 160 000 не значи, че е по- добра от моята за 60 000. Точно такъв беше случая с Волвото мо. Гледах 5th Gear и в пряко сравнение Волвото беше по-добро, работеше в по-големи граници на скоростта. Тогава С калсата беше 200 и а моята 61к. Друг пример Пежо 308(предното) старт -стопа ( нещо което изключително много ме дразни) по-добтра от тази на БМВ/МБ/VW. По-долу бе писано, че не се прави за модел-10000% съгласен
  • #7
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Големите автомобилни компании не инвестират в специфична електроника за всеки отделен модел - т.е. "безмислените екстри" са с еднакво качество в цялата гама. BMW 1-ва серия няма асистенти с по-лошо качество от 7-ма, примерно.
  • #6
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Ще са напълно излишни, както по долните писаха!Какъв е смисъла, моята нова кола да спре аварийно, при положение че този зад мен с 20г коптор ме удари. Причини всякакви, дремене, говорене, липса на гуми, липса на тази функция и те така. Аз и сега спирайки се оглеждам за такива индивиди.
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Колата служи да си върша работата и много рядко имам време да карам за удовоствие, тогава да, тези екстри нямат смисъл. Но за удоволствие послед и съм карал преди сигурно 10 години- последно време ми се налага само да стигма бързо от А до Б и тогава тези системи имат смисъл особено тази за автоматично спиране. Нека не забравяме, че в големите градове трафика не е само от професионални шофьори
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    "Безсмислените" екстри, като безключов достъп, 360 камера, автоматично отваряне на багажника, гласовите команди ( да изнервящо е, 90% от случаите не ме разбита но имам 5-6 неща който съм се научил да стартирам с гласова команда и в трафик ме улеснява), налягане на гумите (особено когато си на дълъг път -нямам предвид 300-400 км), пренасяне на телефона на дисплея на навигацията. Знам, че повечето тук ще кажат, това са глупости-тя колата е за каране. Съгласен донякъде но в моя случай
  • #3
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Глупости, почти всеки производител предлага тази екстра вече и нивото съвсем не е това от преди 10 години. Никой не е казал да оставиш волана и *** и колата сама да се оправя- разбирате, че няма да избегне 100% от случаите, но дори и 5% да са би имало огромен икономически ефект (и не само). Малко е трудно да се спори в този форум, като по-голяма част от пишештите или нямат книжка или са се качвали в по-нов от 10 госини автомобил само да пробвар как е. Аз си харесвам "безсмислените" екстри
  • #2
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Петър ( преди 3 години )
    Защо да е простотия!? Ще намалеят доста от ударите на които сме свидетели почти ежедневно на кръгово кръстовища например. Аз съм карал кола с такава система (Викво V40, по-добра от на актуалната тогава S klasse) и наистина на няколко пъти ми се е случвало да спира изненадващо, но освен първия път, когато се постреснат други проблеми съм нямал
  • #1
    5 rate up comment 19 rate down comment
    Педро ( преди 3 години )
    Пълна простотия.