fallback

Изследване: електричеството е по-ефективно и по-малко рисково от водорода

Производството на синтетични горива всъщност може да увеличи употребата на нефт

Ново изследване направи заключение, че електромобилите са по-ефикасно решение като тип задвижване за колите, отколкото водорода. Нещо повече, според анализа, цената за създаване на водород за транспортни средства, както и т. нар. "е-горива" би могла да доведе до още по-голяма зависимост от фосилните енергийни източници.

Макар чисто електрическите задвижващи системи да изглежда, че превземат автомобилния свят, автомобилни производители като Toyota и Porsche все още правят сериозни проучвания относно водорода и синтетичните горива. Последните изглеждат доста обещаващо, тъй като могат да се използват директно, или с малки модификации, в съществуващите двигатели с вътрешно горене и изглеждат като начин, който би могъл да спаси ДВГ.

Проблемът, обаче, е, че енергията, необходима да се направят такива горива, все още е доста по-голяма от тази, която е необходима за задвижването на електромобилите, според изследването, публикувано в журнала Nature Climate Change. Според Фалко Уекерд от Потсдамския институт за изследване на климатичните промени, който води изследването, това може да доведе до голяма стъпка назад по отношение на ефективност и екология.

"Базираните на водород горива могат да са велик и чист преносител на енергия, но все още техните разходи и свързаните рискове са много големи", заявява Уекерд. "Ако прегърнем технологиите с вътрешно горене и се надяваме да ги захранваме с подобни горива, това би било прекалено скъпо и дефицитно начинание. Което в крайна сметка може да доведе до това, да горим повече нефт и газ".

Горните твърдения, разбира се, не означават, че няма нужда да се разработват технологии за водород и синтетични горива. Всъщност, за сектори като тежкотоварния транспорт на далечни разстояния, както и за авиацията (особено а далечните полети), електрическата енергия може да не е подходящо решение.

Ако успеем да направим повечето автомобили, както и отоплението в домовете, електрически, горецитираните сектори на индустрията биха могли да процъфтяват без да претоварват енергийната инфраструктура. Според изследването, синтетичните горива се нуждаят от 5 пъти повече електричество, отколкото автомобилите, задвижвани от батерии, така че доставките към индустриите всъщност могат да изискат завръщане към фосилните горива.

"В момента сме доста далеч от това да произвеждаме електричество от 100% възобновяеми източници", заявява Ромен Сачи, член на екипа, съставил проучването. "Ако се произвеждат чрез настоящия енергиен микс в Европа, базираните на водород горива всъщност биха могли да увеличат, а не да намалят емисиите на парникови газове, в сравнение с използването на фосилни горива".

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Като разбрах че водорода го извличали като ползвали въглища, нефт или ток и то доста големи количества се хванах за главата. Това извличане и изключително енергоемко и безумно скъпо. Направо граничи с лудостта да се направи масово. Евентуално може да се ползва само за военни цели, или нещо супер бутиково.
  • #17
    Васил ( преди 3 години )
    Когато почнем да го теглим от сероводорода в черно море, тогава ще му излезе сметката
  • #16
    Гост ( преди 3 години )
    Многоников ***, няма сайт в който да не тролиш и лъжеш. Направо ми се повръща какви долни платени *** съшествуват на тази планета. Ето точно заради такива като теб, намразих електричките.
  • #15
    До Енергоемък ( преди 3 години )
    Изчислено е, автомобили които харчат под 6/100 са с по-малък въглероден отпечатък от който и да е ел автомобил. Въпросът е че доста хора не искат да карат автомобили с такъв разход, особенно в САЩ. Въорият проблем е че икономиката става зависима и изнася национален продукт копувайки петрол, помисли кога започна бума на ел авт. по време на най-високите цени на петрола,, когато Русия и ОПЕК си разиграваха коня както желаят.
  • #14
    Читател ( преди 3 години )
    Сравнението е некоректно, електричество/водород. По-скоро, батерия/водород. Електричество в колата не можеш да сипеш, можеш да сипеш водород. Водорода е средство за съхранение на ел енергия, проблема е че е с ефективност 20%
  • #13
    Гост ( преди 3 години )
    #21, ама ти и тук ли дойде, многоников ***? Не ти ли стигна да тролиш в умрелия сайт ***, та и тук започна да се изхождаш? И продължаваш да вярваш, че само аз съм антиелектрик. Сериозно си увреден.
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    "Производството на батерии има една-единствена енергоемка стъпка, която Тесла вече елиминира в новите си батерии."Хех, фантазиите на Илонката обаче нямат много общо с реалността. Тесла първо да пуснат батериите си в серийни модели, пък тогава да развиват теории. Енергоемък и доста замъряващ обаче е добивът на кобалт, никел и манган. Това никой не го отчита в сметките за "екологичните" батерии. За ефективна електрификация трябва ново поколение батерии.
  • #11
    Гост ( преди 3 години )
    Боже колко мъка има по света. Само като прочетох това: "Според Фалко Уекерд от Потсдамския институт за изследване на климатичните промени, който води изследването" и рязко ми прилоша. То бива платена журналистика, ама това вече минава всякакви граници. Бай ти Фалко от поредното НПО за измислените климатични промени, тръгнал да прави изследване за водорода и литиево-йонните батерии. Ех, мъко, мъко!
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Ти не спориш
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Факт е, че за да произведеш батерия отиват 10тина тона емисии, и то малка батерия! Тогава за какво различно мнение за фактите говориш и какви глупости?! Това, че вярваш в някакви приказки, които ти разправят за лека нощ не променя тия 10 тона! Пак си ги има! Рециклирането им също енергоемко искаш да го признаеш или не. И тока отделя емисии колкото и да обяснявате, че е ВЕИ, той не е! Няма и да бъде!
fallback
Последни