fallback

Изследване: електричеството е по-ефективно и по-малко рисково от водорода

Производството на синтетични горива всъщност може да увеличи употребата на нефт

Ново изследване направи заключение, че електромобилите са по-ефикасно решение като тип задвижване за колите, отколкото водорода. Нещо повече, според анализа, цената за създаване на водород за транспортни средства, както и т. нар. "е-горива" би могла да доведе до още по-голяма зависимост от фосилните енергийни източници.

Макар чисто електрическите задвижващи системи да изглежда, че превземат автомобилния свят, автомобилни производители като Toyota и Porsche все още правят сериозни проучвания относно водорода и синтетичните горива. Последните изглеждат доста обещаващо, тъй като могат да се използват директно, или с малки модификации, в съществуващите двигатели с вътрешно горене и изглеждат като начин, който би могъл да спаси ДВГ.

Проблемът, обаче, е, че енергията, необходима да се направят такива горива, все още е доста по-голяма от тази, която е необходима за задвижването на електромобилите, според изследването, публикувано в журнала Nature Climate Change. Според Фалко Уекерд от Потсдамския институт за изследване на климатичните промени, който води изследването, това може да доведе до голяма стъпка назад по отношение на ефективност и екология.

"Базираните на водород горива могат да са велик и чист преносител на енергия, но все още техните разходи и свързаните рискове са много големи", заявява Уекерд. "Ако прегърнем технологиите с вътрешно горене и се надяваме да ги захранваме с подобни горива, това би било прекалено скъпо и дефицитно начинание. Което в крайна сметка може да доведе до това, да горим повече нефт и газ".

Горните твърдения, разбира се, не означават, че няма нужда да се разработват технологии за водород и синтетични горива. Всъщност, за сектори като тежкотоварния транспорт на далечни разстояния, както и за авиацията (особено а далечните полети), електрическата енергия може да не е подходящо решение.

Ако успеем да направим повечето автомобили, както и отоплението в домовете, електрически, горецитираните сектори на индустрията биха могли да процъфтяват без да претоварват енергийната инфраструктура. Според изследването, синтетичните горива се нуждаят от 5 пъти повече електричество, отколкото автомобилите, задвижвани от батерии, така че доставките към индустриите всъщност могат да изискат завръщане към фосилните горива.

"В момента сме доста далеч от това да произвеждаме електричество от 100% възобновяеми източници", заявява Ромен Сачи, член на екипа, съставил проучването. "Ако се произвеждат чрез настоящия енергиен микс в Европа, базираните на водород горива всъщност биха могли да увеличат, а не да намалят емисиите на парникови газове, в сравнение с използването на фосилни горива".

fallback
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    минуса ти го сложих заради троленето - това че имам различно мнение от това на мейнстрйма не значи, че моето е грешно!
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    10 тона СО2 за производството, за рециклирането се смята, че е х2 и още 5-10 според зависи за електриката - те толкова изхвърля и ДВГ, но с алтернативно гориво даже и по-малко
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Повече ли плащат като омаловажаваш истината? Колкото и да се напъваш при идеални условия батериите замърсяват незначително по-малко от двигател
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    А къде и е екологията на батерията? 20-30 тона СО2 + токсините - това по данни на производител, не на платени "нАучни" екипчета обслужващи измамата с батериите.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    4ти, ама ние нали за ЕКОЛОГИЯ говорехме бе, кво стана та я зарязахме?! Или да говорим за екология или да си връщаме дизела щото той е по-ефективно и по-евтино задвижване от батериите! Само и единствено синтетичните горива имат потенциала за НУЛЕВИ емисии. От там нататък е на кого са му платили повече, за да скача повече!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    oxИ на тоя са му платили.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Като ще е водород то той трябва да е като част от водородна горивна клетка. Това е доста по-ефективно отколкото ДВГ на водород
  • #1
    Ахаха ( преди 3 години )
    Статия до тонтирито! Да чете добре, като не вярва на другите! Приятно четене!
fallback
Последни