Във времена, в които електрификацията настъпва ударно при автомобилите, понякога много лесно може да се объркваме в различните термини. Ако под електромобил най-общо разбираме машина, задвижвана с батерии и електромотор, то при хибридните автомобили имаме няколко отделни категории. При това - с големи разлики помежду си.
Днес ще обърнем внимание не на познатите ни хибриди или на тези с плъг-ин системи, а на така наречените "микрохибриди". Често тази технология може да се срещне и като "мек хибрид" или "лека хибридизация". Но какво ще рече това? Защо производителите залагат на нея и кое е специалното при подобни автомобили?
Защо не можем да считаме микрохибридите за истински хибриди, и кои са отличителните случаи, вижте в галерията:
Какво е микрохибрид и защо не е истински хибрид (ГАЛЕРИЯ)
Системата e-Boxer, разработена от Subaru също е доста различна: тя е определена като микрохибридна, тъй като няма наличен електрически режим, избиран от водача, но спирането и потеглянето винаги се осигуряват от електромотора, а при наличие на достатъчно заряд в батерията и при плавно шофиране, дори се предлага минимален пробег само на ток. Накратко, задвижването тук не е много различно от това на пълните хибриди, но всичко е въпрос на дефиниция...