Във времена, в които електрификацията настъпва ударно при автомобилите, понякога много лесно може да се объркваме в различните термини. Ако под електромобил най-общо разбираме машина, задвижвана с батерии и електромотор, то при хибридните автомобили имаме няколко отделни категории. При това - с големи разлики помежду си.
Днес ще обърнем внимание не на познатите ни хибриди или на тези с плъг-ин системи, а на така наречените "микрохибриди". Често тази технология може да се срещне и като "мек хибрид" или "лека хибридизация". Но какво ще рече това? Защо производителите залагат на нея и кое е специалното при подобни автомобили?
Защо не можем да считаме микрохибридите за истински хибриди, и кои са отличителните случаи, вижте в галерията:
Какво е микрохибрид и защо не е истински хибрид (ГАЛЕРИЯ)
Сред леко нестандартните меки хибриди са тези, използвани при Audi (и отскоро във Volkswagen Golf) и Mercedes (при моделите EQ Boost). И в двата случая се разчита на 48-волтова електрическа система и макар да няма реално електрическо задвижване, е налична функция, позволяваща двигателят с вътрешно горене да бъде изключен при движение с константна скорост (до около 120 км/ч). В този момент, според наличната мощност в батерията, електрическата система поддържа ритъма на движение, макар и за кратък период.