Икономията на гориво и производителността са основните характеристики на двигателите, използвани в автомобилната индустрия. Има обаче и още едно много важно качество - възможността за тяхното използване в най-различни превозни средства, а дори и в машини, които имат съвсем различно приложение.
Това се отнася както за някои от най-простите двигатели на Fiat, например, така и за един от най-великите мотори на Ferrari, създавани някога. Историята обаче познава много такива примери, за които ще стане дума сега.
Двигателите, поставяни на най-много различни автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Flathead е както американският еквивалент на британския термин „sidevalve“, така и прякорът на първия V8 двигател за масовия пазар. Това е последното инженерно произведение, ръководено от самия Хенри Форд, като е лансирано през 1932 г. Моторът Flathead има обширно приложение. Той се поставя на луксозни модели на Ford и Mercury, а компанията Simca разработва собствена версия за стандартни и за военни автомобили.
Въпреки, че е труден за настройване, този мотор е достатъчно евтин и едновременно с това мощен, за да привлече интерес. Той се ползва с огромна популярност сред компаниите и ентусиастите, създаващи хот-род модели.