Икономията на гориво и производителността са основните характеристики на двигателите, използвани в автомобилната индустрия. Има обаче и още едно много важно качество - възможността за тяхното използване в най-различни превозни средства, а дори и в машини, които имат съвсем различно приложение.
Това се отнася както за някои от най-простите двигатели на Fiat, например, така и за един от най-великите мотори на Ferrari, създавани някога. Историята обаче познава много такива примери, за които ще стане дума сега.
Двигателите, поставяни на най-много различни автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Fiat Twin Cam се появява за пръв път през 1966 г. на Fiat 124 Sport Spider (на снимката) и на Sport coupe. Проектиран е от Аурелио Лампреди, като се използва до края на века при модели на Fiat (в това число и "Полски Фиат"), Lancia и Alfa Romeo. В средата на 80-те години е поставян и на една от версиите на Morgan Plus 4.
Във вариант с компресор Fiat Twin Cam захранва рали-автомобила Lancia 037. През 1983 г. той става последната кола със задно предаване, спечелила титлата на производителите в Световния рали-шампионат.