Историята на един от най-прославените японски всъдеходи всъщност започва от... американската армия. През 1950, в разгара на Корейската война американското командване търси начини да осигури достатъчно мобилна техника на съюзниците си в Южна Корея. Япония, която по това време все още е окупирана от американците, изглежда най-подходящата производствена база от гледна точка на логистиката. Щатското военно командване подтиква японските производители да разработят свои офроуд модели, като им гарантира достатъчно поръчки.
"Разработването" се оказва съвсем проста работа - в Toyota просто творчески изкопират доказано успешния Willys Jeep, и са готови с проекта си още в началото на 1951. Японската машина носи името Toyota Jeep BJ, и се задвижва от 3.4-литровия редови мотор тип В на компанията. Японската полиция бързо оценява качествата му и го избира за основен патрулен автомобил.
Твърде скоро обаче Toyota Jeep BJ попада под прицела на юридическия отдел на Willys. Американската компания с основание се оплаква от употребата на името Jeep, което е явно нарушение на запазената й търговска марка. Няма проблеми, отвръщат от Toyota, и просто прекръстват модела си на Land Cruiser - "наземен кръстосвач". Така през 1954 се ражда този емблематичен модел.
Историята на Toyota Land Crusier (ГАЛЕРИЯ):
По-компактният Land Cruiser се обособява от голямата версия още през 1990 и на някои пазари се продава под името Prado. През 2009 на мястото на дотогавашната 120 се появява обновената версия 150, и за в бъдеще това ще е единственият Land Cruiser, предлаган на европейския пазар. На стария континент се предлага най-вече с дизелови двигатели.
В САЩ 150 достига под марката на Lexus, като GX460. Тук вече основното задвижване е бензинов V8 с обем 4.6 литра и мощност 310 конски сили.