Електрификация, нови технологии за свързаност, автономия на автомобилите, бързо развиващи се нови компании, глобална пандемия, Брекзит, недостиг на полупроводници, променящи се навици на потребителите, блокиране на Суецкия канал - списъкът с краткосрочни и дългосрочни предизвикателства пред автомобилната индустрия днес е обширен повече от всякога. На момента той граничи с фарса, но е потенциално разрушителен, особено за някои производители.
Кои компании са най-силно застрашени? Според британското издание, тези проблеми се отразяват особено зле на луксозните производители. Пет от тях в момента се намират на ръба и може сериозно да пострадат, ако обстановката не се нормализира, което изглежда невъзможно, поне към момента. Кои са те?
Премиум-марките, които са в сериозна опасност (ГАЛЕРИЯ):
Италианската компания вече е част от концерна Stellantis и получи ново ръководство. Ефективността на марката през миналата година беше ужасна - 35 718 нови коли, продадени в Европа и 18 586 в САЩ. Сладкият живот обаче приключи и загубите няма да бъдат толерирани, като предстои да бъдат взети безмилостни решения, като някои от тях вече са факт.
Например, платформата Giorgo, за която бяха похарчени над 1,2 млрд. евро, предстои да бъде консервирана. Ще се използва ново шаси, на което са изградени модели на PSA Group. Очевидно се търси спестяване на разходи, но дали това ще помогне за спасяването на Alfa Romeo, предстои да разберем.