С идването на пролетта много хора отново подкарват зазимения досега автомобил. Повечето са достатъчно внимателни, за да проверят нивото на маслото, спирачната и охладителната течност. Но малцина се сещат да подменят горивото - а то почти сигурно е загубило качествата си междувременно. Колко е трайността на бензина? Опасно ли е да се кара с престояло гориво? Защо октановите числа са едни в Европа и други в Америка? По-скъп ли е бензинът днес, отколкото при социализма? Има ли значение какъв е на цвят? В тази статия решихме да отговорим на много въпроси, които хората си задават за автомобилното гориво, както и на някои, които не се сещат да си зададат.
12 ключови въпроса за бензина (ГАЛЕРИЯ):
В дузините взаимопреписващи се жълти сайтове в България можете да прочетете с носталгия как литър А-93 в НРБ е струвал 9.5 стотинки. Това е вярно - само че се отнася до средата на 60-те години, преди СССР да разпродаде българския златен резерв, за да погаси част от дълга на България, и преди втората сериозна обезценка на лева в края на 70-те.
През 80-те - епохата, от която повечето българи имат по-ясни спомени - цената е десет пъти по-висока. Всъщност през септември 1985 Политбюро на БКП взема решение да увеличи цените - А-86 от 70 стотинки става 90, А-93 поскъпва от 80 стотинки на 1 лев, А-96 - от лев на 1.20 лева, а дизелът - от 40 на 60 стотинки.