Вредните емисии СО2 от новите леки автомобили, продадени в 21 държави от ЕС през 2020 година, са с 12% по-ниски от година пред това, поuазва изследване на агенция JATO Dynamics. За него са използвани обявените от производителя данни по новия цикъл за измерване NEDC. Намаляването идва след 3 години поредно увеличение, като се дължи на появата на пазара на няколко масовите електромобила - например, Volkswagen ID.3 и Tesla Model 3).
Обемът на продажбите на изцяло електрически и на плъг-ин хибриди се е увеличил от 466 000 през 2019-а до 1,21 млн. единици през 2020 година, което е 10,6% от пазара. Най-замърсяващи си остават дизелите, но техният дял спада до 28,8%. Продължаващите да набират популярност кросоувъри пък са най-замърсяващият клас автомобили, като при тях вредните емисии СО2 са с 18% по-високи.
Как обаче се справят отделните производители, които трябва да постигнат средните нива на СО2 от 95 гр/км за цялата си гама, за да избегнат глоби? Част от тях - тези от Япония, премахват дизеловите двигатели от гамата си, като продължават да залагат основно на хибридни автомобили. Затова и не е изненада, че именно един от тях е лидер в класирането за най-вредни емисии.
Средни нива на вредни емисии (СО2) при отделните производители за 2020 година (ГАЛЕРИЯ):
Китайската група включва марките Lotus, Polestar и Volvo, като в нейния "пул" за вредни емисии се включи марката Ford. Американската компания също беше принудена да си купува квоти за CO2, както направиха FCA и Honda, за да намали размера на глобата, която ще трябва да плати.