IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите коли в ЕС стават по-екологични, но недостатъчно

През 2020 година се отчита общ спад на вредните емисии с 12%

Вредните емисии СО2 от новите леки автомобили, продадени в 21 държави от ЕС през 2020 година, са с 12% по-ниски от година пред това, поuазва изследване на агенция JATO Dynamics. За него са използвани обявените от производителя данни по новия цикъл за измерване NEDC. Намаляването идва след 3 години поредно увеличение, като се дължи на появата на пазара на няколко масовите електромобила - например, Volkswagen ID.3 и Tesla Model 3).


CO2


Обемът на продажбите на изцяло електрически и на плъг-ин хибриди се е увеличил от 466 000 през 2019-а до 1,21 млн. единици през 2020 година, което е 10,6% от пазара. Най-замърсяващи си остават дизелите, но техният дял спада до 28,8%. Продължаващите да набират популярност кросоувъри пък са най-замърсяващият клас автомобили, като при тях вредните емисии СО2 са с 18% по-високи.

Как обаче се справят отделните производители, които трябва да постигнат средните нива на СО2 от 95 гр/км за цялата си гама, за да избегнат глоби? Част от тях - тези от Япония, премахват дизеловите двигатели от гамата си, като продължават да залагат основно на хибридни автомобили. Затова и не е изненада, че именно един от тях е лидер в класирането за най-вредни емисии.

Средни нива на вредни емисии (СО2) при отделните производители за 2020 година (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 2 години )
    Литий? В литиевите батерии няма литий, а литиеви фосфати, оксиди и карбонати. А новите автомобилни клетки имат минимум ценни метали. Оставаш си с вечната мантра, смеха и вечния похлупак, наречен градски СМОГ. Живот в газова камера 24/7. Няма кво да се смея, щото не е смешно, а жалко. Деца, възрастни - всичко е под ножа на Дрънльо с печката за 1500 кинта. Наш колко са БГ дизелаците към момента? 1.8 млн срещу 1.3 бензинови.
  • #5
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До6 ( преди 2 години )
    Кои тойоти? Тря дето се правят във Франция и са с двигатели на рено ли? Или тея с 16, 3 цилиндъра 300кс и една година живот? Я погледни хибридите на бмв. Колкото и да не ми харесва тая марка ама едно е да караш кола 1,6 200+ коня, друго е да караш кола с 3.0 литров 6 цилиндъра и 600 коня. И стига с това замърсяване. Тоя литий, изработката на тея батерии, поске рециклацията им да не би да не замърсяват? Хахах не ме карай да се смея.
  • #4
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Къде са форумните вагонетки да повторят мантрата че японците били изостанали? Тойота и всички останали - ето ви го нагледно. Най-екологичните и с най-голяма печалба, която превръщат в още по-нови технологии.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    2 - аз бих заложил че повето не ги зареждат, а имат плъг-ин хибрид, само защото имат данъчни преференции. Познавам достатъчно с такива коли, кабелите им седят фабрично запечатани, някои дори са ги махнали от колите. Съвсем отделна тема е, колко могат да си позволят да поддържат кола за изънграско и кола за градско. Не броим колата "на жената", защотото ако и трябва, ти пак си въртиш с другата.
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти ако си купил плъгин хибрид и тока ти е 4 пъти по-евтин от горивото няма ли да го зареждаш всеки ден?
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    И това при положение че всяка продадена електричка се смята х2 и че се толерират plug-in хибриди с измислен разход от 1.4 л./100 км. Ако ЕК не промени сроковете в зелената сделка, до 2026 всички производители трябва да продават в Европа поне по 25 % електрички (ако се смятат все още х2) и още поне 30 % измислени plug-in хибриди (освен ако пак не ги хванат за измисленият разход на гориво и не променят правилата). Не им е лека задачата, но който успее ще излеза поне 5 г. пред конглокенцията .