Когато кажем "Supra", почти никой не си представя текущото пето поколение на японския модел, което е на практика леко трансформирано BMW Z4 и се прави на същата поточна линия в завода на Magna Steyr в Грац, на която и баварският му братовчед.
И също така никой не си спомня за първите две генерации, родени през 70-те и 80-те, които бяха просто модификации на тогавашната Celica. Третото поколение (A70), дебютирало през 1986 вече като напълно отделен модел, заслужава своето място в историята. Но въпреки това девет десети от автомобилните фенове при името Supra си представят именно четвъртата генерация - А80, произвеждана между пролетта на 1993 и лятото на 2002 година.
За огромното мнозинство това е колата, карана от Пол Уокър в оригиналния "Бързи и яростни". Но за истинските познавачи Supra IV е прочута най-вече с легендарния 2JZ - може би най-великия двигател, създаван някога от Toyota.
15 факта за митичната Supra (ГАЛЕРИЯ):
Supra отдавна вече е колекционерска кола. Най-търсена е версията с твърд покрив и ръчни скорости. Има отчетлива разлика в устойчивостта на купето между твърдия покрив и тарга версиите.
Съществува риск да попаднете на базова Supra с атмосферен двигател, на която някой е добавил турбо допълнително. Такива варианти нито са особено надеждни, нито имат толкова висока стойност на вторичния пазар. Но има и много купувачи, на които не им пука за стойността - те си купуват тази машина заради чистото удоволствие.