Не всички хотхечове и въобще бързи коли са създадени еднакви. Страстните и динамични машини са си извоювали имената в автомобилната история и пазарните сегменти, като и до днес еталони за най-атрактивните масови модели си остават имена като Renaul Clio/Megane RS, Honda Civic Type R, Volkswagen Golf GTi и компания.
Но в автомобилната история има още много модели, които предлагаха не по-лоша динамика, управление и дизайн от гореспоменатите икони. Свои брилянтни в техническо отношение модели имат редица компании, но по една или друга причина техните творения така и не се представиха добре, там където бе най-важно - на пазара.
В галерията по-долу ще ви разкажем за 17 наистина атрактивни, бързи и способни машини, които не успяха да се реализират на пазара. Някои от тях потънаха в забвение, а за други може въобще да не сте чували. Но те, за кратко или по-дълго време, са дефилирали на автомобилната сцена. Вижте ги:
17 бързи коли, които така и не станаха хит на пазара (ГАЛЕРИЯ)
Преди кросоувърите да завладеят пазара, минивановете бяха перфектните семейни автомобили. А какво би било по-добро от миниван със спортен нрав? Това явно са си помислили от Opel при лансирането на Zafira OPC. И резултатът е хотхеч във формата на миниван или по-скоро миниван, който не се справя като хотхеч. И в двата случая, колата е обречена да бъде рядкост.
Проектът иначе е доста амбициозен: Zafira е оборудвана с двулитров турбомотор от Astra OPC, постигащ максимална мощност от 240 к.с. Това позволява ускорение до 100 за 7,2 секунди и максимална скорост от 230 км/ч. Въпреки тези показатели миниванът е неуспешен на пазара, като се задържа само 5 години (от 2005 до 2010 г.).