Не всички хотхечове и въобще бързи коли са създадени еднакви. Страстните и динамични машини са си извоювали имената в автомобилната история и пазарните сегменти, като и до днес еталони за най-атрактивните масови модели си остават имена като Renaul Clio/Megane RS, Honda Civic Type R, Volkswagen Golf GTi и компания.
Но в автомобилната история има още много модели, които предлагаха не по-лоша динамика, управление и дизайн от гореспоменатите икони. Свои брилянтни в техническо отношение модели имат редица компании, но по една или друга причина техните творения така и не се представиха добре, там където бе най-важно - на пазара.
В галерията по-долу ще ви разкажем за 17 наистина атрактивни, бързи и способни машини, които не успяха да се реализират на пазара. Някои от тях потънаха в забвение, а за други може въобще да не сте чували. Но те, за кратко или по-дълго време, са дефилирали на автомобилната сцена. Вижте ги:
17 бързи коли, които така и не станаха хит на пазара (ГАЛЕРИЯ)
Proton е марка, която преди дълги години успя да пробие на европейския пазар. Добре де, всъщност на британския… Но някак си успява да се намести на Острова и има немалко фенове там, особено на по-спортните си модели. И затова решението Proton да се обърне към Lotus за разработката на Satria GTI изглежда разумно. Резултатът е хотхеч с боди кит, подобряващ значително аеродинамиката и управлението.
Динамиката е една идея по-малко вдъхновяваща заради 1,8-литровия двигател с мощност от 140 конски сили, ускоряващ до 100 км/ч за 8,5 секунди. По-впечатляващо било доброто управление по криволичещи пътища, както и , разбира се, агресивният външен вид на машината.